Forum > Färdiga produktioner
Sfan00 - My heart grows old
hegobald:
Ok.. men vad gillade du mina fyllesnabba remaster då? Fett å brett va? ;)
--- Citat från: idf skrivet 04.03.2007, 01:23:46 ---
--- Citat från: hegobald skrivet 04.03.2007, 01:21:01 ---Mm.. gillar soundet! En egenhet jag har att jag alltid brukar "remastra" det jag lyssmra på.. Frö att anpassa till min lyssnig.. Eftersom jag drukit ett antal öl i kväll.. smat ett antal glasrödtjut.. Så kan jag inte garantera kvaliten på min remaste.. Men jag lägger upp den än då.. Lite mer tryck lixom.. ;)
--- Slut citat ---
haha det är alltid trevligt med drickande.. :)
jag har inte mastrat den än.. har för mig att jag har en kompressor efter mastereffekterna och mixrarna.. endast för att trycka ner hastiga peakar!
--- Slut citat ---
idf:
--- Citat från: Emulator skrivet 04.03.2007, 01:31:04 ---
--- Citat från: idf skrivet 04.03.2007, 01:27:44 ---oj vilket långt svar jag fick av emulator.. :)
låten är färdig o ska inte klippas till.. jag satt o lyssnade igenom den idag och jag kom fram till att inget ska göras mer.. :)
basen som kickar till är först en subtractro med tvp snedstämda sågtänder och filtrerade så att de blir extra elaka.. dubbas av en sinusvåg tåv oktaver ner.. :P dra på den i subbasen du!! :wub:
"percussion"-loopen är en rex fil från soundbanken ett dnb-komp som jag har en matrix inkopplat på oscilatorn i dr.rexen.. :)
--- Slut citat ---
haha, jag hann ju skriva en roman :D
nej,en seriöst, kolla med lite icke-genre-folk som jag så kanske du kan göra en version for the masses som är lite tillrättalagd. jag har inga synpunkter på hantverket eller deelement som ingår, bara att det för de flesta händer för lite.
dock snurrar den fortfarande!
--- Slut citat ---
sorry om jag verkar elak/dryg/intesnäll osv, men jag tänker faktiskt inte göra en version för "vanliga" lyssnare. :)
mitt hantverk/konstverk är såhär.. :) jag menar inget illa mot ngn, men jag vill ha det såhär och tänker itne ändra låten i sig.. !!
^_^
idf:
--- Citat från: hegobald skrivet 04.03.2007, 01:35:19 ---Ok.. men vad gillade du mina fyllesnabba remaster då? Fett å brett va? ;)
--- Citat från: idf skrivet 04.03.2007, 01:23:46 ---
--- Citat från: hegobald skrivet 04.03.2007, 01:21:01 ---Mm.. gillar soundet! En egenhet jag har att jag alltid brukar "remastra" det jag lyssmra på.. Frö att anpassa till min lyssnig.. Eftersom jag drukit ett antal öl i kväll.. smat ett antal glasrödtjut.. Så kan jag inte garantera kvaliten på min remaste.. Men jag lägger upp den än då.. Lite mer tryck lixom.. ;)
--- Slut citat ---
haha det är alltid trevligt med drickande.. :)
jag har inte mastrat den än.. har för mig att jag har en kompressor efter mastereffekterna och mixrarna.. endast för att trycka ner hastiga peakar!
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
haha va? jag har inte hört ngt!! :lol:
ynot:
Trevligt började gunga lite zippade på ölen kände att nu får vi skriva lite medans vi lyssnar.
Fan soft o skönt. Gott att ljuden känns snälla mot trummhinorna efter enkvälls musiserande o det är fan inte illa att lyckas med.
Bra jobbat ide....nej idf var det ju.....
fortsätt nu grabbar
ynot
Emulator:
for the love of god, ändra inget du inte vill :) du verkar inte alls dryg, jag bara tipsar!
allt är bara åsikter, och jag tycker du tvärtom skriver relevant, trevlig och sakkuniga inlägg. Va inte meningen att det jag skrev skulle "uppfattas som om jag hade uppfattat att du uppfattat mig som tyckande att du va dryg"
:wacko: :wacko: :wacko:
klockren mening va? ;)
:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida