Forum > Färdiga produktioner

Sfan00 - My heart grows old

<< < (3/6) > >>

idf:
oj vilket långt svar jag fick av emulator.. :)
låten är färdig o ska inte klippas till.. jag satt o lyssnade igenom den idag och jag kom fram till att inget ska göras mer.. :)

basen som kickar till är först en subtractro med tvp snedstämda sågtänder och filtrerade så att de blir extra elaka.. dubbas av en sinusvåg tåv oktaver ner.. :P dra på den i subbasen du!!  :wub:

"percussion"-loopen är en rex fil från soundbanken ett dnb-komp som jag har en matrix inkopplat på oscilatorn i dr.rexen.. :)

idf:

--- Citat från: Lynxo skrivet 04.03.2007, 01:24:43 ---Inte min vanliga musik, men eftersom jag gillar både Chroma och idf, så ger jag den en chans... :wub:

Småskön, ambient stämning. Jag brukar gilla sådant rätt mycket, även om det inte är så ofta sånt finns i den musik jag lyssnar på. Kanske något händelselös för min smak, men cool bakgrundsmusik är det i alla fall. :P

Notera dock att jag aldrig lyssnar på sån här musik, så ta mina kommentarer med en nypa salt... ^_^

EDIT: var kanske dumt att skriva nånting överhuvudtaget när detta inte är min vanliga kopp med te... :wacko:

--- Slut citat ---
folk brukar överlag inte lyssna på denna typ av musik, och jag tycker att de mest konstruktiva kommentarerna kommer från tredjepartslyssnare.. :P då de kan se saker som jag inte hör/ser.. :)

Emulator:
lynxo: alla kommentarer är ju värdefulla tycker jag! jag brukar oxo kommentera sånt jag aldrig hör på normalt sett.

JO IDF o CHROMA: Denna låt funkar skitbra i bakgrunden...den ligger o smiskar på med sin schyssta beat, och har gått ett varv eller tre sen jag postade sist. Borgar för hög kvalitet och nice prod :)

Emulator:

--- Citat från: idf skrivet 04.03.2007, 01:27:44 ---oj vilket långt svar jag fick av emulator.. :)
låten är färdig o ska inte klippas till.. jag satt o lyssnade igenom den idag och jag kom fram till att inget ska göras mer.. :)

basen som kickar till är först en subtractro med tvp snedstämda sågtänder och filtrerade så att de blir extra elaka.. dubbas av en sinusvåg tåv oktaver ner.. :P dra på den i subbasen du!!  :wub:

"percussion"-loopen är en rex fil från soundbanken ett dnb-komp som jag har en matrix inkopplat på oscilatorn i dr.rexen.. :)

--- Slut citat ---

haha, jag hann ju skriva en roman :D

nej,en seriöst, kolla med lite icke-genre-folk som jag så kanske du kan göra en version for the masses som är lite tillrättalagd. jag har inga synpunkter på hantverket eller deelement som ingår, bara att det för de flesta händer för lite.

dock snurrar den fortfarande!

idf:
jag smyger in lite och påpekar att det är jag som gjort allt, forutom grundljuden.. de är inspelade av Chroma.. :P
ja, jag tar på mig ansvaret..  :lol:

sitter nu o lyssnar på den o dricker rosévin.. trevligt trevligt.. :)
jag gillar den.. den har sin typiska karisma, och låter inte riktigt som mina andra låtar.. den här är lugnare o rivigare (  :huh: ) än alla andra..

och ja.. jag gillar ambienta ljud.. väldigt mkt..  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion