Forum > Färdiga produktioner
MOMA –Beyond the Ridge of Time
Dividend:
Nästan genialiskt. Stämningen, texten, känslan i sången, det symfoniska stuket som återkommer då och då.
Tilltalar mig mycket. Musikaliskt i sin helhet.
Möjligtvis skulle jag vilja - som klassisk musik-wannabe- att det fanns mer kontinuitet mellan de olika partierna.
MOMA:
--- Citat från: Asti skrivet 21.03.2016, 17:30:00 ---Imponerande svit det här! Tycker övergångarna funkar bra, speciellt
snyggt vid 94 sek och 782 sek! Kanske lite utdraget havsljud vid 260 - 300 sek...
Quants är ett kul "avbrott" mot den stämningsfulla och snygga Beyond the Ridge of time.
Vad är det för effekt på sången i Quants? Snygga harmonier där också! Fantasifullt och kul!
Out of order får en att vakna till - hitvarning där! Skön uppbyggnad inför Beyond....part II.
Avslutningen kanske kunde kortas lite, men samtidigt vaggas man in i en skön, slapp stämning
av vågskvalpet. Mix och ljudbild hittar jag inget att anmärka på, möjligen att ljudbilden i
mina öron är lite hård. Kanske kunde man skära lite i övre mellanregistret...?
Lite mer bas/botten vore kanske inte heller fel....men det kan bero på mina skadade öron. :)
Framförandet är suveränt! Skitsnygg sång/körer och fina gitarrer! Kanonbra!
/Asti
--- Slut citat ---
Stort tack Asti - inte minst för att du faktiskt orkade dig igenom 15 minuter :)
Jag fick för mig att jag skulle visualisera texten, inte bara i toner och arr, utan även i hela ljudbilden. När vi kommer till de kära Quant-fysiker så gick de igenom ett antal mer eller mindre smärtsamma processer. Egentligen är de nog 5 stycken nu, med hastigheter vridna ut och in etc.
Och havet är stort - det är sant. Men tanken var att det är en symbol för den evighet (och det nu) vi alla lever i :wacko:
Varmt tack för positiva kommentarer - det lyfter ork och humör!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.03.2016, 15:17:01 ---Nästan genialiskt. Stämningen, texten, känslan i sången, det symfoniska stuket som återkommer då och då.
Tilltalar mig mycket. Musikaliskt i sin helhet.
Möjligtvis skulle jag vilja - som klassisk musik-wannabe- att det fanns mer kontinuitet mellan de olika partierna.
--- Slut citat ---
Många stora tack Div!
Kul att du även kände för texten, den tog ett tag att få ihop - med lika många ändringar som det är bokstäver:)
Vad gäller kontinuiteten så får jag gå tillbaka till labbet och ta ett snack med kvant-fysikerna därinne, men de är som bekant lätt oberäkneliga i sin syn på hur allt ska hänga ihop:)
Gracias!
MOMA
equality:
Tror fasen du har fått med alla elva(?) dimensionerna här! Det här var mumma MOMA. Fantastisk väv - helt otroligt. Musikaliska finurligheter med mycket känsla och hantverkskap på högsta nivå! Övergången till dur där in the Quants är bara ett exempel (Tretow hade säkert gilla't). Balkanorkestern som återkommer i nästan skräckfilmsljudkuliss är en annat. Snyggt att knyta ihop säcken med det vackra huvudtemat på slutet. Femton minuter kändes som betydligt mindre. Forumklassiker redan. :D
Btw, jag har läst lite av Lawrence Krauss mest pga av hans religionskritik som världen desperat behöver idag. Boken handlade till en del av det du beskriver i programförklaringen - kan inte säga att jag fattade särskilt mycket av vad som hände sekundrarna efter big bang men tankeväckande var den. :D :unsure:
bjurte:
Wow !! Vilken resa, första delen, så djäääla bra..
Helheten är skitbra oxo, kanske att det på något ställe känns lite transportsträcka med all vågskvalp, men samtidigt är det lite häftigt.
Kanske att du kunde ta ut 'rockenroll' svängarna lite mer i Out of order delen, men som sagt,funkar så här oxo !
Snyggt jobbat,verkligen !
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida