Forum > Färdiga produktioner

MOMA –Beyond the Ridge of Time

(1/7) > >>

MOMA:
"Beyond the Ridge of Time"

Här kommer så den svit som följer upp det övriga prog-materialet ("Smile & Breaking Down", "Here We Go Again", "What do You Know" mfl)

"Beyond the Ridge of Time" är ett tema om kvantfysikernas senaste upptäckter, som förunderligt nog tangerar tusentals år gamla filosofier om "alltet" och den oändliga variabeln - allt som hänt eller kommer att hända pågår här och nu:) Ja, och så lite multi-universum på det (självklart eller hur?) Det mest omvälvande skedet inom fysiken någonsin sägs det, men om det nu hänger ihop som de räknat ut att det gör så blir det upp till elva dimensioner och ett totalt kaos för en vanligt möblerad individ :wacko: Samtidigt blir det ganska upplyftande för den som våndas över att livet är så kort (enligt kvantfysikerna är det snarare oändligt)

Nå, sviten består av flera sammanflätade stycken - eftersom det kändes att det skulle vara så (15-16 minuter, jag vet):

* Beyond the Ridge of Time - Part I
* The Quants
* Brass by the Sea
* Out of Order
* Beyond the Ridge of Time - Part II

Texterna kan tyckas gå emot varandra - och det är en korrekt iakttagelse. Det pågår någon slags inre kamp mellan den fria nya tanken, och den konservativa regeln om hur allt sedan länge ligger till. Blåsorkestern som dyker upp vid havet fanns i levande livet, på stranden vid Portonovo - undertecknad spelade själv in de gamla farbröderna som iförda slitna kostymer spelade hellre än bra till söndagspromenaden.

Lyssna in och kom gärna med relevanta kommentarer - det uppskattas alltid!

MOMA

Toby:
Vad glad jag blir! Detta är bland det bästa jag hört här på forumet. Kanske det bästa. Underbart Genesisinfluerat. Snygga arr och kanonfina melodier. Gillar verkligen delen BTROT. Vilken vacker melodi! Du har också vävt in humor vilket uppskattas. Inte många som behärskar det i den här genren. Sa jag att det var bra? :D Snyggt sound som följer hela sviten. Har svårt för att vara gnällig för det finns inget att gnälla på för mig. Two thumbs up!/Toby

Marsall:
Sköna o mystiska stick i min smak  B) .. förstalåtstycketssång är det liite schch ljud på sången på vissa ord . ..Kan va jag som fortfarande har lite vatten i öronen efter tvagning..hmm ..annars finemang ini kaklet i övrigt.. :D

Eddi:
Ett fantastiskt sammansatt stycke jättekul att få ta del av. Jag har dock lite problem med voicen i början alldeles för burkig och för edgig i övrigt nemas problemas - slutet som jag får till Southhampton av någon anledning är riktigt bra och Frankie goes to Hollywood - delen är superb. :D

MOMA:

--- Citat från: Toby skrivet 19.03.2016, 20:47:55 ---Vad glad jag blir! Detta är bland det bästa jag hört här på forumet. Kanske det bästa. Underbart Genesisinfluerat. Snygga arr och kanonfina melodier. Gillar verkligen delen BTROT. Vilken vacker melodi! Du har också vävt in humor vilket uppskattas. Inte många som behärskar det i den här genren. Sa jag att det var bra? :D Snyggt sound som följer hela sviten. Har svårt för att vara gnällig för det finns inget att gnälla på för mig. Two thumbs up!/Toby

--- Slut citat ---

Stort tack för en attans positiv kommentar - och humor behövs kanske när de sakkunniga upptäcker hur det egentligen ligger till och allt vi känner till vänds upp och ner :)

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion