Forum > Färdiga produktioner
MOMA –Beyond the Ridge of Time
MOMA:
--- Citat från: equality skrivet 25.03.2016, 13:09:12 ---Tror fasen du har fått med alla elva(?) dimensionerna här! Det här var mumma MOMA. Fantastisk väv - helt otroligt. Musikaliska finurligheter med mycket känsla och hantverkskap på högsta nivå! Övergången till dur där in the Quants är bara ett exempel (Tretow hade säkert gilla't). Balkanorkestern som återkommer i nästan skräckfilmsljudkuliss är en annat. Snyggt att knyta ihop säcken med det vackra huvudtemat på slutet. Femton minuter kändes som betydligt mindre. Forumklassiker redan. :D
Btw, jag har läst lite av Lawrence Krauss mest pga av hans religionskritik som världen desperat behöver idag. Boken handlade till en del av det du beskriver i programförklaringen - kan inte säga att jag fattade särskilt mycket av vad som hände sekundrarna efter big bang men tankeväckande var den. :D :unsure:
--- Slut citat ---
Efter allt slit med ostämda gitarrer, eq som inte sitter rätt, reglar som glöms och sångröster som havererar - så kommer en sådan kommentar som får allt att verka ok igen :)
Varm tack för positiva kommentarer (och detta från en sakkunnig som tagit sig igenom 15 minuter utan att tappa sugen) Det är riktigt kul att få höra bedömningar utifrån vaken genomlyssning och med öga (öra) för detaljer!
Varmt tack eq!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: bjurte skrivet 25.03.2016, 13:38:33 ---Wow !! Vilken resa, första delen, så djäääla bra..
Helheten är skitbra oxo, kanske att det på något ställe känns lite transportsträcka med all vågskvalp, men samtidigt är det lite häftigt.
Kanske att du kunde ta ut 'rockenroll' svängarna lite mer i Out of order delen, men som sagt,funkar så här oxo !
Snyggt jobbat,verkligen !
--- Slut citat ---
Gracias senor! Skvalpet var tänkt som en liten oas att sjunka ner i – och betänka tillvarons alla förunderliga fenomen:)
Men också en symbolik för den där evigheten som vi har så svårt för ibland...
Tack för positiv kommentar!!!
MOMA
Roffe H:
Fortfarande kanonbra, "gubbarna" ja, måste varit en syn värd att uppleva "in real life", gillar vågorna förresten. :lol:
/Roffe H
HasseFX:
Riktigt bra och härligt progressivt ^_^ :wub:
Jag skulle definitivt köpa skivan och gå på konserten! Det finns ovanligt många bra progressive-band i Sverige och detta skulle platsa med sin särprägel. Gillar övergångarna mellan de lite mer "absurda" delarna och otroligt vackra arr, som håller lyssnaren på helspänn.
Produktionen är bland det bättre jag hört på KR. Stråkpartierna, med och utan sång, är himmelskt vackra!
Ska jag ha några synpunkter så är det lite ojämn produktion mellan styckena, sången åker upp och ned, lite som det var från olika album.
Beyond..I och II är favoriter. Speciellt 2an låter färdig. Ettan har sången lite väl långt fram, - du sjunger väldigt bra, men ibland har du (i mina öron) några "olater" med sången när du "bräker" på på en del hängande vokaler :rolleyes: Smaksak förstås, men det slår igenom i mixen rätt hårt...
Arret i Out of Order fungerar inte för mig - saknar tyngd och sväng trots att det verkar vara intentionen - men däremot ett helt underbart typ Kaipa/Genesis break med solosynten! Ståpäls som Gunde säger... :P
Hoppas du jobbar dig igenom mixarna och ger ut detta på ett sätt det förtjänar :)
MOMA:
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.03.2016, 22:38:34 ---Fortfarande kanonbra, "gubbarna" ja, måste varit en syn värd att uppleva "in real life", gillar vågorna förresten. :lol:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jupp, gubbarna var sköna original - snart är vi väl där själva :D :D :D :D
Tackar för positiv kommentar, det värmer!
MOMA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida