Forum > Demolåtar

Dividend - Fuga nr 5 (Daniels fuga)

<< < (4/5) > >>

Dividend:
Tackar Moma!

Funderingarna är väl i den riktningen om man ska fortsätta längs det här tanke spåret, eller gå tillbaka igen till det barocka, nästa gång jag gör en fuga. Folkiga undertoner kommer det dock alltid att vara i melodier/arr. :)

Tack också Marre för lyssning och uppmuntrande kommentar!

egghuvud:
Du är lika produktiv som vanligt. Kul med fugor har försökt mig på det ett par gånger men kommer aldrig riktigt runt variationerna på rätt sätt.
Tycker också att stråkarna stundtals låter lite för "midiga". jag skulle man vilja att de spelade mer legato stundom. Annars är melodin fin och inspirerad och jag gillade det.  :)

Dividend:
Melodin, det finns säkert 10 i den här.
Det är legato pathchen, jag gör med. Det låter superduper legatato. Men missar kanske slunkigt in..

Tack för lyssning!

egghuvud:
Ok kan vara fel av mig. Vid ca 2.24 låter det liksom kantigt när de spelar staccatostråkar. Men det kan ju tänkas att du vill ha det så. När jag lyssnar noga så är det nog meningen. Sorry i så fall.
Det låter liksom mer midikantigt när man spelar stacatto. Kanske att det skulle vara bättre om du använde en stacattopatch där?
Eller inte. Försöker alltid så gott jag kan att lyssna och kommentera så proffsigt som möjligt när det gäller dina komplicerade kompostitioner.  :)

Dividend:
Nej. du kan ha rätt. På vissa ställen lyser det igenom att det är pluggar. Legatot på den här är nog det bästa som finns förtillfället.

Hmm, måste ha varit rätt flummig när jag svarade dig tidigare :)

I allafal VISST! Man kan lägga in staccato-patchen (med flera andra artikulationer, portato bl a) Men jag orkade inte det :unsure:
Får väl ta itu med det där, TACK!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion