Forum > Demolåtar

Dividend - Fuga nr 5 (Daniels fuga)

(1/5) > >>

Dividend:
En ny fuga som jag tycker låter mer genomtänkt och bättre än föregående försök.

Den blev ganska färdig, men kritik och kommentarer är mer än välkomna trots detta.

Nu ska jag göra en Beatles-låt. She loves you, yeah, yeah..

Edit 160129: Uppdaterade inledningen och ganska mycket annat. Pianot har fått en större roll bl a, tidigare kompade den bara. Förbättrade en del stämmor också.

Marsall:
Det jag kan komma med är vore häftigt när dom coola grova pianotonerna kommer in .att det andra lixom står tillbaka då ungefär som nu får ni dämpa er! Här skall det mullras lite själv  ...svårt att förklara  :unsure: o sen kanske det inte skall vara så heller  :) ..men iden poppade upp under styckets gång.. Skön ! :)

Dividend:

--- Citat från: Marsall skrivet 29.01.2016, 13:22:19 ---Det jag kan komma med är vore häftigt när dom coola grova pianotonerna kommer in .att det andra lixom står tillbaka då ungefär som nu får ni dämpa er! Här skall det mullras lite själv  ...svårt att förklara  :unsure: o sen kanske det inte skall vara så heller  :) ..men iden poppade upp under styckets gång.. Skön ! :)

--- Slut citat ---

Intressant tanke. Pianot har ju stått tillbaka lite, men jag har gett det en större roll, fortsätter jag på den här (vilket inte är omöjligt) så borde nåt sådant du nämner vara med.

Ny version. Uppdaterade inledningen och ganska mycket annat. Pianot har fått en större roll bl a, tidigare kompade den bara. Förbättrade en del stämmor också.

Marruschkka:
Herrejösses, du går från klarhet till klarhet i fuga-svängen :rolleyes: :D

Inte för att jag är expert på fugor, men har dock lyssnat en del på Bachs´s dito. Det här stycket tilltalar mig enormt. I introt andas det lite Bach och Roman i harmonierna. Stråkar smeker och pianot leker och blir till en fantastisk symbios, som  jag lärt mig kontrapunkt ska vara. Det lugna partiet från 150 sek bryter av vackert och byggs sen upp till att från 258 sek andas lite Vivaldi-nog med name-dropping, Dividend i sitt esse är detta!

Magnifikt helt enkelt  :wub:

Daniel ska vara stolt över dedikationen.

/Marre

Asti:
I min okunniga sinnevärld kopplade jag inte detta så mycket till fuga....
I början fick jag associationer till menuett (fuga-variant?  :rolleyes:).
Bra variation och fint arr tycker jag. Ibland låter dock stråket lite midi....
Kompositionen känns genomtänkt och bra. Gillar det här!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion