Forum > Demolåtar
MaxB - Without This No Song
Eddi:
Jag har ju fått höra den tidigare och det jag sa då var att plocket behövde förbättras och , tror jag, att körerna måste limma bättre. På bägge dessa punkter har det blivit radikalt bättre även om plocket inte riktigt är framme på sina ställen. Låten påminner lite grand om en trubadurvisa vilket inte är fel. Men den är lite rockigare vilket heller inte är fel.
Jag tror inte du dragit den här med Rikki?
Annars skull hon nog föreslagit:
On the second day - you told me - WTF only two days let her get at least twoo weeks
you have found - someone new -You had found
You said - you no longer loved me
you said - please set me free
I burst into tears - cried all day long
but I soon - realized
without this - there would be no song
I cry out - in anger - I cried out på alla - sentens dåtid
I cry out - my fear
I cry out - the sorrow
knowing - you're not here - kan man säga knewing i dåtid? o isåfall you were not here?
knowing - you're not here
Fundringar bara, bra låt :D
Toby:
En fin låt med snygg melodi. Men gitarrspelet måste du göra om. Alldeles för otajt tyvärr. Förstör en del av lyssningen. Snyggt när du sjunger kör mot slutet. Jag gillar din sång när du inte gör dig till och den är bäst då du verkligen försöker utan några manér. Kan annars bli riktigt bra det här./Toby
Wernborg:
Snygga gitarrfigurer. De behöver sitta tajtare här och där.
Samma med kören. Om Max ska sjunga med Max tycker jag det behöver sjungas tajtare. Annars, låna in nån på kör. Oh-stämmorna funkar, men där det är unisont/samtidigt behöver det filas på.
Louis Armstrongrösten är nog inte din starkaste. Bättre när du inte förställer dig tycker jag.
Riktigt härlig låt med många finurliga små saker som händer. Less is more ibland och tror på att låta saker komma och gå mer. Dynamiken är ganska samma hela tiden. Först på slutet som det lugnas ner och det blir en skön avslutning.
Ta bort de sista orgeltonerna helt när du glider neråt.
Bra låt som förtjänar att filas mer på.
Gött!!
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.02.2016, 01:47:16 ---On the second day - you told me - WTF only two days let her get at least twoo weeks
--- Slut citat ---
Ja, plock och körer måste tajtas (då jag hinner) för att slutresultatet ska bli bra.
Angående on the second day you told me...
Hur lång tid tog gud på sig - tror det var ungefär en vecka. :lol:
Det där med andra dan - är symboliskt liksom - uttryckt av en konstnär! B)
Jag har på första sidan uppdaterat textmassan med lite från dina tips och lite annat...
Tack för det - att hoppa mellan imperfekt och presens gillar inte Rikki så mycket.
MaxB:
--- Citat från: Toby skrivet 24.02.2016, 19:19:42 ---En fin låt med snygg melodi. Men gitarrspelet måste du göra om. Alldeles för otajt tyvärr. Förstör en del av lyssningen. Snyggt när du sjunger kör mot slutet. Jag gillar din sång när du inte gör dig till och den är bäst då du verkligen försöker utan några manér. Kan annars bli riktigt bra det här./Toby
--- Slut citat ---
Ja, ja, jag måste väl göra om gitarrspelet... :D
Ren röst eller ej, vill prova olika rösttyper i samma låt, trots att jag riskerar att låta skitnödig då jag anstränger rösten och försöker ha en hes röst.
Är inte säker på hur den kommer bli då den får fast form - testar många olika saker. Ikväll kanske jag testar den här på en scen i Sundbyberg, då ska jag också prova att inte bara ha fingerplock utan ösa på på slutet med motsvarande plektrumspel (även om jag gör på annat sätt)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida