Forum > Demolåtar
MaxB - Without This No Song
MaxB:
En låt jag hittade på i maj 2014 som först nu börjar få form. Har fått för mig att jag ska använda fingerpicking.
Onsdag 27 januari 2016 har jag fortsatt inspelandet. Här finns gitarrer, sång, körer och orgel. Får se vad som händer.
http://max.shivas.se/music/MaxB_WithoutThisNoSong_20160127.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_WithoutThisNoSong_20160127.mp3[/mp3]
Without this, no song T o M: MaxB
On the first day - we met
I can asure you - I felt blue
You were all - I could dream of
finally my dreams - came through
You - are - gorgeous
is there something - I can do
To make you - stay
I will never - let you go
You gave me - no warning
You told me - you love me
And I - I was happy
I was as happy - as someone can be, yes
I was as happy - as someone can be
Fingerplock + kör
On the second day - you told me
you had found - someone new
You said - you no longer loved me
you said - please set me free
I burst into tears - cried all day long
but I soon - realized
without this - there would be no song
Fingerplock + kör
I cried out - in anger
I cried out - my fear
I cried out - the sorrow
now - you're not here
now - you're not here
now - you're not here
MaxB:
YHar flyttat över svar på kommentarer, från inaktuell tråd till aktuell tråd
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 25.01.2016, 15:35:46 ---Denna har jag missat! :o Riktigt bra ju! Vill du fortfarande ha tyck ang. originalversionen eller bara på dobroliret? /Fuzz
--- Slut citat ---
Tja, jag vet egentligen inte... :P
Jag är sugen på att dra igång inspelning av en helt ny verre nu med fingerpicking och anlita trummis då jag kommit tillräckligt långt.
Skit i feedback, jag är bara kåt på att lägga upp youtubeklippet för att testet med fingerpickingen gav mig en nytändning på låten! :P :lol:
--- Citat från: Henric skrivet 25.01.2016, 21:21:55 ---Bra låt - gillar din sång på denna! Snyggt kör arr, det som sticker ut vid en första lyssning tycker jag är valet av virveltrumma, lite tunn och pappig samt väldigt högt stämd, pukorna är också enligt mitt tycke lite väl starka i volym, - ska lyssna igenom denna igen på dagtid så att jag kan kräma på lite....du har en mkt fin röst! Detta projektet ska jag följa!
--- Slut citat ---
Får se om det nya arret kan bli något. Har ikväll snabbt spånat ihop något i 112 bpm, för att smaka på det och se vad som ska raffineras och utkristalliseras. Ingen aning ännu men jag ska nog kolla med Lazarus om han vill vara med på trummor tids nog.
Fuzzbub:
--- Citat från: MaxB skrivet 25.01.2016, 23:10:53 ---YHar flyttat över svar på kommentarer, från inaktuell tråd till aktuell tråd
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 25.01.2016, 15:35:46 ---Denna har jag missat! :o Riktigt bra ju! Vill du fortfarande ha tyck ang. originalversionen eller bara på dobroliret? /Fuzz
--- Slut citat ---
Jag är sugen på att dra igång inspelning av en helt ny verre nu med fingerpicking och anlita trummis då jag kommit tillräckligt långt.
Skit i feedback, jag är bara kåt på att lägga upp youtubeklippet för att testet med fingerpickingen gav mig en nytändning på låten! :P :lol:
--- Slut citat ---
Hehe, jag anade det! :D Kör på med ny version du så kommer det tyck! /Fuzz
MaxB:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 27.01.2016, 10:31:46 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 25.01.2016, 23:10:53 ---YHar flyttat över svar på kommentarer, från inaktuell tråd till aktuell tråd
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Den här ovanför är från igår kväll med fingerpicking! B)
Hehe, jag anade det! :D Kör på med ny version du så kommer det tyck! /Fuzz
--- Slut citat ---
MaxB:
Men nu börjar den nästan bli lite spännande. Mest spännande blir att framföra den för publik imorgon kväll, på Fountainhouse på Götgatsbacken på söder i Stockholm.
Arman Sikiric ska vara med och backa på munspel.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida