Forum > Demolåtar
MaxB - Without This No Song
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.02.2016, 20:58:13 ---Snygga gitarrfigurer. De behöver sitta tajtare här och där.
Samma med kören. Om Max ska sjunga med Max tycker jag det behöver sjungas tajtare. Annars, låna in nån på kör. Oh-stämmorna funkar, men där det är unisont/samtidigt behöver det filas på.
Louis Armstrongrösten är nog inte din starkaste. Bättre när du inte förställer dig tycker jag.
Riktigt härlig låt med många finurliga små saker som händer. Less is more ibland och tror på att låta saker komma och gå mer. Dynamiken är ganska samma hela tiden. Först på slutet som det lugnas ner och det blir en skön avslutning.
Ta bort de sista orgeltonerna helt när du glider neråt.
Bra låt som förtjänar att filas mer på.
--- Slut citat ---
Gitarrer ska vara tajtare - Max ska vara tajtare med Max
Max ska inte göra sig till med hes röst - hmm - vill hitta på saker i den röstformen också...
Får kolla upp orgeltonerna... menar du att ta bort en 'palmsmear' om det är en sån som avslutning?
Spelade in den här igår, ännu en gång, med en akustisk gitarr och lead-sång - för att öva öva öva och nu då jag lyssnar på sångavslutningen hör jag att rösten (hes/rosslig) låter som toner från en slide-gitarr(!) Undrar om det går att utveckla den sångrösten :wub: :P
Roffe H:
Rösten, för mig får du sjunga hur du vill, bara du har kul...gäller ju att våga testa...fortfarande en bra låt, men lite otajt här och där...går väl att fixa? :)
Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida