Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Längtan
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.09.2007, 01:51:53 ---..Eventuellt så slänger jag in ett annat bas lir där,satt och nynnade till låten och kom på hur det bör spelas - så nu skall det bara sättas - PUST! Jag å bas...
,jag tycker den funkar när jag byter basgång kors å tvärs..
Håller med om att det lyfte med en jazzigare basgång,
--- Slut citat ---
Jisses Micael!
HUR MÅR DINA STACKARS BASFINGRAR? :D
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 10.09.2007, 02:02:02 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.09.2007, 01:51:53 ---..Eventuellt så slänger jag in ett annat bas lir där,satt och nynnade till låten och kom på hur det bör spelas - så nu skall det bara sättas - PUST! Jag å bas...
,jag tycker den funkar när jag byter basgång kors å tvärs..
Håller med om att det lyfte med en jazzigare basgång,
--- Slut citat ---
Jisses Micael!
HUR MÅR DINA STACKARS BASFINGRAR? :D
--- Slut citat ---
Ingen fara med dom,jag spelar ju rätt mycket ackenylon så huden är rätt tjock..Vidare så är jag byggnadsarbetare så det krävs mer än en (lag)bas :P för att slita ut mig :lol:
Mvh
Micael
equality:
OJ! Vilket lir! Som en upphottad Roffe Wikström. Fan va bra! Du går från klarhet till klarhet. Suveränt. Enda nitsen som di säger är reverbet på trummorna tycker inte det stämmer med de andra instrumentens rumsklang men jag struntar i detta och studsar med. Vilket pianolir! Det bästa jag hört av dig. Basen?
Låter som du fått den i present redan på BB. Kanon!
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 10.09.2007, 02:28:38 ---OJ! Vilket lir! Som en upphottad Roffe Wikström. Fan va bra! Du går från klarhet till klarhet. Suveränt. Enda nitsen som di säger är reverbet på trummorna tycker inte det stämmer med de andra instrumentens rumsklang men jag struntar i detta och studsar med. Vilket pianolir! Det bästa jag hört av dig. Basen?
Låter som du fått den i present redan på BB. Kanon!
--- Slut citat ---
Equality:
Nu blev jag glad.Wernis sågade ju piano liret :( fast han lirar ju i en annan division.. :D Det finns en hel del felslag men jag låter det passera,tycker att mänsklighets faktorn gör det hela mer levande än om man kvantiserar och städar upp det.Trummorna är bara en loop än så länge,skall fixas till mot svänget så småningom.Rums klangen är ett reverb som ligger på mastern,kan ju dra ned på Ez:s rums reverb för att närma sig den "stora" scenen där dom andra håller till..
Basen då: Jag fick köpa min gamla basists Warvick(5 strängad blå vacker sak) i somras,har tränat hela sommaren på den.
Det svåraste är att dämpa strängarna så att inte de olika tonerna ringer med.Helt okomprimerad är den oxå,går nog att göra lite med soundet.Aldrig spelat bas tidigare så jag känner mig stolt att du gillade det.
Roffe Wikström,det tackar jag för.Samt för att du tyckte att detta var mitt bästa pianolir,jag är oxå rätt nöjd.
Mvh
Micael
tsmalmbe:
Trumsoundet är vad det är, men resten är toppen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida