Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Längtan

<< < (2/8) > >>

Wernborg:
Kul tonspråk på pianot även om det är lite struttigt spelat.

Kan det bli nåt då? Tja, enackordslåtar blir ju ganska begränsat. I en minut håller det men om det ska bli en fortsättning så krävs något mer tycker jag.

Skön livekänsla i produktionen och jätteroligt att höra dig sjunga på svenska. Mer sånt.

mahan:
Tjenixen!
Klart att du ska gå vidare! Vi måste ju få reda på hur choruset i G-dur med de massiva stämmorna låter, och inte att förglömma B-delen i D-dur med ett grymt munspelssoolo!

Vi ställer ju inga större krav på låten så.... :D :P
Så vi låter alla Norrlandsfuror stå kvar för tillfället och inväntar en ny version mellan tallarna :)

h.  Johan

Harmonica mike:
Okej boys..
Då har jag lirat lite till..Passar på att tacka Wernborg(för tipset om utvecklandet av arret),Wolteniser(för tipset om en hammond) samt Johan för ackords bytes tipset..

Lirat lite mer bas,det blev nån sorts walkin´bass av det hela..Funkar det? Samt lite annat smått och gott..jag tycker sång delen tappar gunget med den menlösa basen,vad tycker ni? Det kanske ordnar sig när guran kommer dit..

Såga på,bågfil utlånas..

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.09.2007, 00:46:58 ---t..jag tycker sång delen tappar gunget med den menlösa basen

--- Slut citat ---

Jorå!
Denna version låter tajtare i intron, men kan hålla med om din egen kommentar om sångdelen.
Sen borde du bestämma vilken riff som är den bärande, gitarren, pianot eller, B4:an. Dom jobbar alla bra men blir lite grötigt när alla vill spela på samma gång. :D

Men hursomhelst, det blev mera sprätt och liv i låten med lössläppt bas,
kommer dock tillbaka med ackorbytesförslaget, intron o sångdelen kunde just skiljas åt med ett tonartsbyte kanske...
INTRO-SÅNG-CHORUS-SOLO-SÅNG-OUTRO

Munspelsliret är snyggt och lite retsamt gjort, ska det bli solo eller väntar vi ännu ett varv :)

I väntan på följande smakprov :)

h.  Johan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 10.09.2007, 01:26:52 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.09.2007, 00:46:58 ---t..jag tycker sång delen tappar gunget med den menlösa basen

--- Slut citat ---

Jorå!
Denna version låter tajtare i intron, men kan hålla med om din egen kommentar om sångdelen.
Sen borde du bestämma vilken riff som är den bärande, gitarren, pianot eller, B4:an. Dom jobbar alla bra men blir lite grötigt när alla vill spela på samma gång. :D

Men hursomhelst, det blev mera sprätt och liv i låten med lössläppt bas,
kommer dock tillbaka med ackorbytesförslaget, intron o sångdelen kunde just skiljas åt med ett tonartsbyte kanske...
INTRO-SÅNG-CHORUS-SOLO-SÅNG-OUTRO

Munspelsliret är snyggt och lite retsamt gjort, ska det bli solo eller väntar vi ännu ett varv :)

I väntan på följande smakprov :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Johan den pålitlige.
Nu har jag inte gjort nåt åt trummorna än,det är ju bara en loop som ångar på.Kanhända att sång delen går att rädda med ett rakare komp utan evighets synkoperna..Eventuellt så slänger jag in ett annat bas lir där,satt och nynnade till låten och kom på hur det bör spelas - så nu skall det bara sättas - PUST! Jag å bas...

Jag tog ut låten på guran först,så den fick följa med under utvecklingen av låten.Skippar nog acke guran på den "färdiga versionen"..håller med om grötigheten där.Tror inte att jag byter tonart i låten,jag tycker den funkar när jag byter basgång kors å tvärs..Möjligen på ett tänkt gura solo att jag drar upp det hela ett halvt steg..Bra tips om en chorus del,dra ihop allt och lugna ned tempot och sjunga nåt riktigt stämningsfullt..Sedan full rulle till slutet.

Munspelet då:Ja jag hade som tanke att retas lite,liksom lura er på konfekten.. :lol:
Håller med om att det lyfte med en jazzigare basgång,med tanke på hur pianot är lirat.Lite sköna jazz drums till introt så har jag nog den delen klar(hur fanken man nu lirar sånt?)..Börjar reta mig mer och mer på virvel slagen..Kommer nog att städa upp där ordentligt.

Tack för värdefull feedback Johan.Det kommer mera helt klart...

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion