Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Längtan
Harmonica mike:
Låtnamn:Arbets namn "Längtan"
Artist:Hm
Genre:Ja vad tror ni om soul?
Kompositör:Hm
Prod/Mix:Hm
Ev,Medverkande:Nope,just me.
Ispelnings år:2007
Format:Mp3
Hej svejs.
Tog fasta på de tips jag fått och lirade lite till.Slängde in en hammond och lite walkin´bass bland annat,samt böt ackord - tack Johan!
Garva inte nu åt bas liret bara,jag tränar för fullt.
Fram med motorsågarna boys and girls,och fäll Norrlands furan.
Mvh
Micael
Dividend:
JO, det håller som låt naturligtvis. Låter bra, 1 minut brukar vara tillräckligt för att kunna uttala sig om det är en hit eller inte. Pianot är skönt att lyssna på. Dock tycker jag det låter som en som redan existerar?? :) Men jag kan ha fel.
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.09.2007, 06:36:00 ---JO, det håller som låt naturligtvis. Låter bra, 1 minut brukar vara tillräckligt för att kunna uttala sig om det är en hit eller inte. Pianot är skönt att lyssna på. Dock tycker jag det låter som en som redan existerar?? :) Men jag kan ha fel.
--- Slut citat ---
Jo du har nog en poäng på att den påminner om nåt existerande.Tänkte inte på det först,lite likt "After midnight".Helt omedvetet dock,pianot är ju lite slafsigt lirat så jag skall lira om då jag går vidare med denna...En elgura kommer nog att sitta som en smäck i arret,jag lirade på min akustiska nylongura helt torr utan effekter..
Då lirar jag vidare på denna till veckan..thanx Per.
Mvh
Micael
Woltenizer:
hör hela tiden hur en orgel borde vara med ;) Känns lite tomt just nu -_-
ynot:
lite adhd varning på pianot i introt..
gillar när du sjunger perfekt röst o tonläge;)
keep on it
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida