Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Längtan

<< < (4/8) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 10.09.2007, 14:02:29 ---Trumsoundet är vad det är, men resten är toppen.

--- Slut citat ---

Thanx Tsm för comment.
Jo det är ju det där med drumsen..Nu har jag inte skruvat nåt i loopen eller förändrat nåt slag.Så här låter Ez helt opåverkat/oskruvat - förutom ett svagt rums reverb på mastern.Tar tag i trummorna när allt sitter,det skall in en hel del fills och skalas rejält i virvel hysterin.

"Men resten är toppen"  För det så blir det en smiley :D

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: ynot skrivet 09.09.2007, 18:22:26 ---lite adhd varning på pianot i introt..
gillar när du sjunger perfekt röst o tonläge;)
keep on it

--- Slut citat ---

Thanx för omdömet om min sång Tony.
Pianot då:Ja jag har ju lite bråttom,skall med bussen :ph34r:,synd att du inte har hört det mot den nya basgången :P
Det hela fick som en mening tycker jag när kompet bär upp det på ett annat sätt..

Jag vet ju att du är basist så släng en comment om det är du bussig...

Mvh
Micael

hawk:
vilket lyft det blev med ändringarna du gjort, kanon och basspelet är väl inte så jävla illa tycker jag
sen är det ju sången som jag tycker är otroligt känslosam och bra
ska bli kul att höra den färdig

MVH Conny

Kornstad:
Oj vilken härlig jazzminut!!  Jag har inte läst tråden än så det kanske blir en upprepning, men jag gillar allt utom trumljudet där jag tycker att det känns som killen sitter i ett annat rum och spelar. Allt det andra ligger så nära och gött så det känns nästan som om man står framför bandet och tittar fast trummisen drog....   

Gillar känslan av att instrumenten nästan tävlar med varandra om att få höras. Ser framför mig hur "killarna" står och smilar åt varandra och utmanar varandra på små musikäventyr i låten.   Kan nog bli lite långt dock om den fortsätter på samma ton. Behövs nog en liiiiten aning mer variation framåt i låten.

Harmonica mike:

--- Citat från: hawk skrivet 11.09.2007, 19:05:31 ---vilket lyft det blev med ändringarna du gjort, kanon och basspelet är väl inte så jävla illa tycker jag
sen är det ju sången som jag tycker är otroligt känslosam och bra
ska bli kul att höra den färdig

MVH Conny

--- Slut citat ---

Hej Conny.
Jo det blev inte så dumt,gunget accentuerades mera med en jazzigare basgång så jag tackar för att du gillade mitt lir.Tack oxå för omdömet om sången.Texten är en sån där blarr text som jag hittar på medans jag sjunger in melodin,men ju mer jag hör den desto mer tycker jag om den..märkligt.Jag sjöng på natten så jag höll igen lite för grannarnas skull,och resultatet blev detta.
Klar skall den bli,funderar och bearbetar en fortsättning mentalt,det är ju halva jobbet :D

Tack för comment.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion