Forum > Färdiga produktioner

Dividend - La Femme Aveline

<< < (3/10) > >>

Dividend:

--- Citat från: egghuvud skrivet 30.09.2015, 23:01:23 ---Nä jag håller nog med föregående talare. Tycker inte det behöver jazzas till. En del av harmonierna är kärva men som helhet är det mycket vackert och luftigt.  :)

--- Slut citat ---

Nice! Blir en pianokvartett 8 då :)

--- Citat från: Henric skrivet 04.10.2015, 08:37:35 ---Snyggt pianolir!

Henric

--- Slut citat ---

Tack! :)

--- Citat från: Marsall skrivet 01.10.2015, 15:10:46 ---Jag tycker det låter gott.. Hittills..vemodet toner e mums dä" men slipa på..man skall ju va nöjd själv..

--- Slut citat ---

Jäpp! Kul att det gillades!

--- Citat från: John Isak skrivet 01.10.2015, 17:29:58 ---Från en som har harvat "Visa från Utanmyra" i Jan Johanssons arr, det låter gött!

Jag skulle behålla melodin som den är men jobba lite mer vänsterhanden när det gäller rytm och kanske tom lite kontrapunktering. Skulle kunna bli hur bra som helst. Tror jag...

--- Slut citat ---

Den har jag också harvat! Det kommer garanterat kontrapunktering i en pianokvarett av den här!

Vänsterhanden komplexifierar jag nog efter hand...

Tack för lyssning allihopa!

Kornstad:
Ett skönt litet stycke piano får jag säga.
Gillar vänsterhandens vandrande slinga som ligger dämpad medan högerhanden får träda fram mer.
Men det var ju alldeles för kort!

Plinka:
Mysigt, trolskt och vackert -förläng!!

Asti:
Tror jag tar tillbaka det där om att jazza till det.....
Förläng i samma sköna stil utan att överarra blir nog bäst!  :)
/Asti

Håkan Nilsson:
Instämmer med de andra, mycket fint, förläng gärna. Kanske komprimera tonerna lite, tyckte jag hörde några som blev lite onödigt starka.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion