Forum > Färdiga produktioner

Dividend - La Femme Aveline

<< < (2/10) > >>

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2015, 11:01:08 ---Det här tycker jag låter finurligt och fint! Bra melodi som bär ackompanjemanget med på sin höjd nån ton jag själv inte skulle valt men vi har olika tonspråk så det är jag som får kliva tillbaka ett steg där. Luftig och njutbart. Vad heter TV-serien där det här stycket är ett återkommande tema?

--- Slut citat ---

Den är med i TV-serien Psykosynkopater från rymden som går på DR2, söndagar :)
Kul att du gillade luftigheten! Ska fila på ackordsföljd och småpartier av melodin (speciellt på slutet) då kanske tonerna klaffar bättre i dina öron!

Tack!

Per

egghuvud:
Nä jag håller nog med föregående talare. Tycker inte det behöver jazzas till. En del av harmonierna är kärva men som helhet är det mycket vackert och luftigt.  :)

Marsall:
Jag tycker det låter gott.. Hittills..vemodet toner e mums dä" men slipa på..man skall ju va nöjd själv..

John Isak:
Från en som har harvat "Visa från Utanmyra" i Jan Johanssons arr, det låter gött!

Jag skulle behålla melodin som den är men jobba lite mer vänsterhanden när det gäller rytm och kanske tom lite kontrapunktering. Skulle kunna bli hur bra som helst. Tror jag...

Henric:
Snyggt pianolir!

Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion