Forum > Färdiga produktioner

Dividend - La Femme Aveline

(1/10) > >>

Dividend:
Nu börjar den kännas färdigt. Fixat det mesta mixmässiga, adderat tempotrack och filat på fiolen en hel del (kan nog finnas jobb kvar att göra där)

Fick hjälp med titeln av en kanadick som heter Shad Young.
Åsikter? :)

MOMA:
Folk säger BRA!
Det är luftigt och lätt befriande spel och ton.
Om jag skulle fundera kring något, så är det inledningens toner, de ligger nu utan ackompanjerande ackord, vilket gör att jag hör sköna växlingar mellan moll och dur, men – när sedan ackorden kommer in på melodin igen mot slutet, så upplever jag att en viss dynamik gått förlorad, de flesta ackorden tycks landa i moll.

Och det kanske är hela syftet med kompositionen, så då får man väl ta mössan i hand och gå hem  :D

Men den är bra oavsett - mycket skön lyssning!

MOMA

Asti:
Vackert och finstämt i så här naket arr, men förläng gärna och jazza till förlängningen
så vi kan jämföra! Kompet skulle kunna vara mer subtilt för att ge lyssnaren större
frihet att tolka harmonierna, lite som jag tror MOMA är inne på...men funkar bra så här också.
Några psykopater tycker jag inte du ska lägga till! Det blir bara otrevligt då.  :o
Mycket rogivande och skön lyssning!
/Asti

Dividend:

--- Citat från: MOMA skrivet 28.09.2015, 09:47:00 ---Folk säger BRA!
Det är luftigt och lätt befriande spel och ton.
Om jag skulle fundera kring något, så är det inledningens toner, de ligger nu utan ackompanjerande ackord, vilket gör att jag hör sköna växlingar mellan moll och dur, men – när sedan ackorden kommer in på melodin igen mot slutet, så upplever jag att en viss dynamik gått förlorad, de flesta ackorden tycks landa i moll.

Och det kanske är hela syftet med kompositionen, så då får man väl ta mössan i hand och gå hem  :D

Men den är bra oavsett - mycket skön lyssning!

MOMA

--- Slut citat ---

Hej! Tack för feedback! Jag tänkte att jag ville ha övervägande moll-ackord, för dysterheten men det kan ju relativt enkelt förändras. Ska testa!

--- Citat från: Asti skrivet 28.09.2015, 10:54:06 ---Vackert och finstämt i så här naket arr, men förläng gärna och jazza till förlängningen
så vi kan jämföra! Kompet skulle kunna vara mer subtilt för att ge lyssnaren större
frihet att tolka harmonierna, lite som jag tror MOMA är inne på...men funkar bra så här också.
Några psykopater tycker jag inte du ska lägga till! Det blir bara otrevligt då.  :o
Mycket rogivande och skön lyssning!
/Asti

--- Slut citat ---

jazzningen beror på hur jag vill utveckla det hela. Det kan bli så att jag gör en ny pianokvartett av det här, för melodin är ju riktigt bra (för en gångs skull), kanske kombinerar med 1-2 av de andra utkasten på sistone (som jag brukar) och får ihop nåt snyggt på det viset. Men vore kul att göra en JJ-influerad grej av det här förstås.

Tack för kommentarer båda och kul att ni gillade!

MaxB:
Det här tycker jag låter finurligt och fint! Bra melodi som bär ackompanjemanget med på sin höjd nån ton jag själv inte skulle valt men vi har olika tonspråk så det är jag som får kliva tillbaka ett steg där. Luftig och njutbart. Vad heter TV-serien där det här stycket är ett återkommande tema?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion