Forum > Färdiga produktioner

Dividend - La Femme Aveline

<< < (4/10) > >>

Marruschkka:
Nene, ingen jazz behövs på den här, det är ju en polska för fasiken :D

Underbart och medryckande :)

/Marre

Dividend:

--- Citat från: Kornstad skrivet 06.10.2015, 02:06:57 ---Ett skönt litet stycke piano får jag säga.
Gillar vänsterhandens vandrande slinga som ligger dämpad medan högerhanden får träda fram mer.
Men det var ju alldeles för kort!

--- Slut citat ---

Tack för din tid. Det kommer en update så fort jag får huvudet ur väggen :)
Lite för kort är det ja.

--- Citat från: Plinka skrivet 09.10.2015, 11:24:04 ---Mysigt, trolskt och vackert -förläng!!

--- Slut citat ---

Kul att höra. Ja ja, förlängning kommer :)
Tack för din tid!

--- Citat från: Asti skrivet 09.10.2015, 19:04:30 ---Tror jag tar tillbaka det där om att jazza till det.....
Förläng i samma sköna stil utan att överarra blir nog bäst!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Njä jazzigare kanske det blir, får se :) Tack för dina tankar..
Blir väl fyra instrument på den här inkl pianot!

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 10.10.2015, 11:18:02 ---Instämmer med de andra, mycket fint, förläng gärna. Kanske komprimera tonerna lite, tyckte jag hörde några som blev lite onödigt starka.

--- Slut citat ---

Tack för din tid! Det är midi, så kompression kommer inte på fråga :) Ska dock kolla över vissa av anslagen, inte tänkt på att de vore för höga!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.10.2015, 19:50:16 ---Nene, ingen jazz behövs på den här, det är ju en polska för fasiken :D

Underbart och medryckande :)

/Marre

--- Slut citat ---

Tack tack, ja eller vals? :unsure:

Kommer ny uppdaterad verre så snart som möjligt :)

Eddi:
Jag kan gott höra ett annat tema där du nu går ut vid 78 för att senare föra in på huvudfåran igen kanske något durigt  men något som tar för sig ordentligt en stund.....

bjurte:
Underbart vackert och vemodigt stycke..

Dividend:
NY VERRE I TRÅDHUVUDET!

--- Citat från: Eddi skrivet 19.10.2015, 01:30:36 ---Jag kan gott höra ett annat tema där du nu går ut vid 78 för att senare föra in på huvudfåran igen kanske något durigt  men något som tar för sig ordentligt en stund.....

--- Slut citat ---

Spela in temat :) Kommer att införa tonartsbyte till parallellen (C dur) själv, men kna vara kul att höra!

--- Citat från: bjurte skrivet 19.10.2015, 18:33:31 ---Underbart vackert och vemodigt stycke..

--- Slut citat ---

Glädjande att höra. Kanske bäst temata i den här på över ett år, jag lyckats få ihop!

Tack till er båda för lyssning! Men:

NY VERSION I TRÅDHUVUDET.
Litet förbättringar på melodin 2015-10-20. Utvecklingen mot en pianokvartett går framåt.

Ber er lyssna igen. Speciellt på slutet. Det är nåt utöver det vanliga, tycker jag själv (och Marre) :)

Kommer i och för sig en update till så vill ni vänta med att lyssna så gör det ingenting. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion