Forum > Demolåtar
Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2007, 22:03:46 ---Väl talat DG tycker jag. Fint sjunget, väldigt homogent spelat genom hela låten oxo. kanske mer attityd i sången?
Körerna låter lite skumma ibland. tycer mig höra karl här o var? :ph34r:
Jättebra låt!
--- Slut citat ---
Tackar! Karl är inte med men skulle sitta fint med hans harmonier här.
equality:
--- Citat från: 91:an skrivet 09.09.2007, 00:33:46 ---Vilken överraskning att få höra denna igen! Läcker sång! Det gjorde låten verklig rättvisa. Baskaggen väl stark, kan Fransa hjälpa till i kören också tro? Åtminstone de högre tonregistren. Som det nu är tycker jag det är falcetten som stör. Eller ta ned högsta stämman en oktav. Tu du kören kanske kunde ersättas instrumentalt?
--- Slut citat ---
Passar på att tacka återigen för din medverkan och Fransas sång lyfter låten verkligen! Kör och trumma som sagt...
equality:
--- Citat från: drloop skrivet 09.09.2007, 04:10:21 ---Grymt. Det sitter gott. Fransa känns fantastiskt retro... positivt menat.
Baskaggen är lite väl påtaglig, redan sagt eller?
--- Slut citat ---
Japp baskaggen skall ner tydligen. Tack och kul att du gillar detta!
equality:
--- Citat från: ynot skrivet 09.09.2007, 16:27:17 ---underbar sång ..arret luktar eq lång väg o funkar fint.
riden vid tudu låter tråkig. skön guran nice solo..saknar kankse lite kropp i trummorna..
bra jobbat ..
tony
--- Slut citat ---
Kul att du uppskattar detta! Som sagt trumnivåerna skall gås igenom. Ha de gött väschötte!
equality:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 09.09.2007, 20:46:40 ---Hade glömt den här fina saken jäkla fin låt minsann lyfte ännu mer med kvinnlig sång. Det enda som jag vill ändra på det är skala av skala av skala av :D arret tror det räcker med ett piano som lirar lite förstrött, ett väldigt sparsmakat gitarrspel, bas och congas. Typ så lite toner som möjligt, bara dom viktigaste från varje instrument och låta hela arret ligga där och bilda en stadig luftig grund för den fina sången. Skitbra låt helt enkelt
Göran
--- Slut citat ---
Tack Göran! Glad att du ville lyssna på och kommentera denna version. Jo påläggssjukan är svår att bota. Eftersom låten kom till på gitarr blir det nog pianot som får stryka på foten kommer i en ny version.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida