Forum > Demolåtar
Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???
Tant Fransa:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2007, 22:03:46 --- kanske mer attityd i sången?
--- Slut citat ---
Ja, jag tycker själv att det blev lite snällt. Men jag vill inte kräma i - det tror jag inte passar låten. Däremot lite mer "pratsjungning" kanske? Åsså är det en del toner som kommer platt på slagen. Kanske skulle skruva fraseringen ännu mer? Vad tror ni om det?
ynot:
underbar sång ..arret luktar eq lång väg o funkar fint.
riden vid tudu låter tråkig. skön guran nice solo..saknar kankse lite kropp i trummorna..
bra jobbat ..
tony
Burnin Sven:
Hade glömt den här fina saken jäkla fin låt minsann lyfte ännu mer med kvinnlig sång. Det enda som jag vill ändra på det är skala av skala av skala av :D arret tror det räcker med ett piano som lirar lite förstrött, ett väldigt sparsmakat gitarrspel, bas och congas. Typ så lite toner som möjligt, bara dom viktigaste från varje instrument och låta hela arret ligga där och bilda en stadig luftig grund för den fina sången. Skitbra låt helt enkelt
Göran
equality:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.09.2007, 11:00:24 ---Plus:
En riktig P4-rökare. Skön jazzig känsla, sången sitter som en smäck och gitarrerna är fina.
Minus:
Tudu du du duuu - körerna håller jag med om. Bort med dom, eller torrlägg och flytta fram i mixen. Nu låter det som nåt som läckte in från grannstudion. :D
Kantslaget på trummor låter inget vidare. Skulle önska en något fluffigare virvel istället.
Plus:
Mixen i övrigt låter bra i laptop ;)
--- Slut citat ---
Ja körerna håller inte måttet. Ska försöka mixtra lite med trummorna men här är jag rätt lost. Kul att du uppskattar det lite jazziga stuket.
equality:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 08.09.2007, 14:09:22 ---Körerna, känns lite för kristet.
--- Slut citat ---
:lol:
--- Citera ---Fransa förmedlar fina fraseringar
--- Slut citat ---
Håller med till fullo. Hennes timing innebär nästan ett extra rytminstrument, imponerande.
--- Citera ---men den borde bäddas in/smälta samman mer i ljudbilden.
--- Slut citat ---
Ja här talar vi om tre olika mikrofoner olika rumsklang. Svårt och jag fixar inte det.
--- Citera ---Väl tung och markant baskagge, virveln låter metallskräpigt.
--- Slut citat ---
Hört från andra också. Noterat på åtgärdslistan.
--- Citera ---Är det barytonsaxsimulation? Känns lite fattig och oinspirarad både vad det gäller fraserna och ljudet.
--- Slut citat ---
Kul att du satte ut ett frågetecken ändå. :) Rätt bra betyg åt saxlab. Kan tänka nåt annat här efter det att Fransa sjäöng in en tredje vers i s f "sax"-solot.
Glad att du gillar g-solot, blir lätt byxis inför sånt.
--- Citera ---ntrot: Ett EQ-intro. Jobba på en bättre balans mellan intrumenten. Gitarren har en tendens att drunka mellan basen och pianot. Kanske kunde du äve spela färre toner i ackorden på pianot under introt?
--- Slut citat ---
Rätt. Kan inte ha samma nivå på bas och piano under introt som resten av låten men kommer övergången i volym att märkas??
Osviklig och suverän feedback som vanligt! Tackar särskilt DG!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida