Forum > Demolåtar
Tant Fransa, 91:an, equality - Waste Bättre NU???
equality:
LÅTNAMN: Waste
ARTIST/GRUPP: Tant Fransa, equality, 91:an
GENRE: Pop?
LÅTLÄNGD: 03:35
KOMPOSITÖR: eq
PRODUCENT: eq
medverkande: 91:an på trummor
INSPELNINGSÅR: 2006-7
FORMAT: mp3 192 kBps
LÄNK: http://www.box.net/index.php?rm=box_download_shared_file&file_id=f_93370879&shared_name=xxcn490cyx
En låt där jag aldrig var nöjd med min sång. T Fransa var hygglig nog och ge sitt bidrag till detta och 91:an på trummor sen tidigare. Texten delvis omskriven. Mina fjollkörer på denna tänker jag ändra på och det vore värdefullt att få kritik på låt och mix innan jag forstätter...
Ny version uppe nu 070910 070916.
Wernborg:
Plus:
En riktig P4-rökare. Skön jazzig känsla, sången sitter som en smäck och gitarrerna är fina.
Minus:
Tudu du du duuu - körerna håller jag med om. Bort med dom, eller torrlägg och flytta fram i mixen. Nu låter det som nåt som läckte in från grannstudion. :D
Kantslaget på trummor låter inget vidare. Skulle önska en något fluffigare virvel istället.
Plus:
Mixen i övrigt låter bra i laptop ;)
DåligtGehör:
Känslan i låten är det inget fel på. Tvärtom. Inget unikt, men lika god som mycket annat bra.
Skön sång Ffff - Fransa förmedlar fina fraseringar - men den borde bäddas in/smälta samman mer i ljudbilden. Rösten låter stort och nära men gitarr och en del annat är inte riktigt på samma plats och låtar lite mer småttigt. Särskilt om man inte höjer volymen.
Väl tung och markant baskagge, virveln låter metallskräpigt.
Körerna, känns lite för kristet.
Är det barytonsaxsimulation? Känns lite fattig och oinspirarad både vad det gäller fraserna och ljudet.
Gillar sologitarren som kommer in. Alla fraser sitter inte finaste fisken men den känns överaskande med ett sound och spelsätt som närmast drar åt country.
Introt: Ett EQ-intro. Jobba på en bättre balans mellan intrumenten. Gitarren har en tendens att drunka mellan basen och pianot. Kanske kunde du äve spela färre toner i ackorden på pianot under introt?
Emulator:
Väl talat DG tycker jag. Fint sjunget, väldigt homogent spelat genom hela låten oxo. kanske mer attityd i sången?
Körerna låter lite skumma ibland. tycer mig höra karl här o var? :ph34r:
Jättebra låt!
91:an:
Vilken överraskning att få höra denna igen! Läcker sång! Det gjorde låten verklig rättvisa. Baskaggen väl stark, kan Fransa hjälpa till i kören också tro? Åtminstone de högre tonregistren. Som det nu är tycker jag det är falcetten som stör. Eller ta ned högsta stämman en oktav. Tu du kören kanske kunde ersättas instrumentalt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida