Forum > Demolåtar

EMU+ANGELINA: Dream?

<< < (3/8) > >>

Angelina:
Hej!

När jag lyssnat igenom några gånger, så föreslår jag att man ökar tempot litegrann ( i redigeringen alltså) på när jag sjunger för att det ska matcha dina beats.  :) I övrigt gillar jag vad du gjort, det är ju något helt nytt, så vet inte om jag kan ta åt mig äran som kompositör, inspiratör kanske.

Här är orginalet för de som vill lyssna ( To Harry):
http://www.myspace.com/angelinaelander

Förresten, låten hette faktiskt Dream från början.

Emulator:

--- Citat från: 1up skrivet 06.09.2007, 22:16:06 ---Du har ju hört vad jag tycker över msn. Överlag är det jättebra. Lite distant då som sagt. Annars klurigt att kommentera.

Försöker höra basen men hör ingen förutom den som finns i bastrumman?

De av er som tycker mitt inlägg är tandlöst ska veta att lösgommen med tillhörande pearly whites faktiskt kommit bort!

--- Slut citat ---

Flyttar sångerskan närmre då :-) Vi får pilla och peta och kanske skapa lite mer "vanliga" ingredienser med basar och dylikt.

Låter inge vidare med borttappad lösgom? :S

Angelina: kompositören är ju du, jag har mest manglat orginalet :D

equality:
Leve industrialismen!  :P Skön låt med rätt mysko stämning där orientaliska harmonier bidrar. Speakerröster, Angelinas översteprästmässande och den stadiga pålningsmaskin som nu bär ditt signum skapar en spännvidd och känns som jag kommit bort mig på någon marknad i Samarkand. Skulle mycket väl kunna vara filmmusik till någon thriller eller psykologiskt drama, typ Apocalypse.
Ja lite spontana tankar. Låter oslipat med reverb från olika rum men det skrev du ju om i presentationen. Gillar växlingarna, kontrasterna och flowet. Världsmusik som har potential för universum. Fortsätt! 

Tant Fransa:
Det här blir man dyster av - in a good way :). Inte min musik, men gillar det per se, för utom de där inslagen av angina pectoris  :blink: som infinner sig då och då *letar efter nitroglycerinet*.
Angelina låter bra.  B)

Angelina:
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1082

Du tänker väl inte anmäla oss till hälsovårdsmyndigheten? Jag avsäger mig allt ansvar för eventuella dödsfall vid lyssning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion