Forum > Färdiga produktioner

Asti - Until the darkness goes away (klar) - nu med video!

<< < (3/14) > >>

Dividend:
Det måste hända mer instrumentalt för att upprätthålla intresset (väl utmejslade solon, harmoniska förändningar osv), därför röstar jag på rösten. (Bara min åsikt.) Den passar ypperligt här.

Riktigt snygg låt!

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.07.2015, 16:19:55 ---Härlig uppbyggnad från instrumentalt intro, sång och sen på toppen kommer den instrumentala delen därefter.
Gillar också hur den dämpar sig efter det och slutar lågmält. Det är bra det här.
Dock lyssnade jag i svaga hörlurar och i första versen upplevde jag att sång och gitarrer hade konflikt i samma frekvensområde, det borde dock bero på mina dåliga lurar.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låtens uppbyggnad Max!
Du får gärna kolla om konflikten finns kvar efter lyssning i bra lurar.  :)
Avser du de akustiska gitarrerna eller de elektriska dito?
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.07.2015, 11:23:06 ---Det måste hända mer instrumentalt för att upprätthålla intresset (väl utmejslade solon, harmoniska förändningar osv), därför röstar jag på rösten. (Bara min åsikt.) Den passar ypperligt här.

Riktigt snygg låt!

--- Slut citat ---
OK, du tycker inte låten håller utan sång. Klara besked!  :)
Jag tror jag håller med. I så fall krävs nog att det händer lite mer...
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:
Har försökt göra gitarrsolot lite fylligare genom något förskjutna kopior av
de två gitarrspåren, utpanorerade åt varsitt håll och med en aning delay pålagt.
Tog bort tramporgeln i början. Ska den vara med överhuvudtaget?
Har höjt bas och trummor en aning för att få lite bättre tryck under solot.
Sänkte också reverbet på sången lite grann och skar den lite ytterligare i botten.
Kanske skulle även pianot få en lite ljusare ton..? Eller är det bra så här?
/Asti

Fuzzbub:
Mycket mycket bra!  Nu är jag nöjd, hittar inget alls att klaga på.   ;)     /Fuzz

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion