Forum > Färdiga produktioner
Asti - Until the darkness goes away (klar) - nu med video!
Fuzzbub:
Mycket bra! Jag röstar också för att ha sången kvar. Det passar ypperligt till musiken och du sjunger bra.
Kanske ska gitarren i instrumentalpartiet upp ett litet snäpp och om jag får önska :rolleyes: göras lite fylligare, om det går. :)
Diggar det som det är hur som! Bra jobb /Fuzz
Eddi:
Helskön låt med bra text och sång, jag tror den kan göras mäktigare från mitten till 3/4 hur vet jag inte men jag känner att det finns ett sug i det instrumentala som vill ut ännu mer. en dubblerings miss på första "darkness" (sången) som saknar reverb i första delen?
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 28.07.2015, 20:18:08 ---Mycket bra! Jag röstar också för att ha sången kvar. Det passar ypperligt till musiken och du sjunger bra.
Kanske ska gitarren i instrumentalpartiet upp ett litet snäpp och om jag får önska :rolleyes: göras lite fylligare, om det går. :)
Diggar det som det är hur som! Bra jobb /Fuzz
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är bra! OK, verkar som att sången får vara kvar! :)
Det känns som att instrumentalpartiet tappar en del i dynamik i konverteringen
från wav- till mp3-format... Instrumentalpartiet låter starkare/fylligare när jag
lyssnar i Cubase eller på den nedmixade wav-filen jämfört med den upplagda mp3:an.
Ska se om jag kan på något sätt få mp3-filens instrumentalparti fylligare. Kanske blir
det bättre om jag gör instrumentalpartiet extra starkt före konverteringen..?
Tack för din feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.07.2015, 02:16:06 ---Helskön låt med bra text och sång, jag tror den kan göras mäktigare från mitten till 3/4 hur vet jag inte men jag känner att det finns ett sug i det instrumentala som vill ut ännu mer. en dubblerings miss på första "darkness" (sången) som saknar reverb i första delen?
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och speciellt att du nämner text och sång! Du vill också ha instrumentalpartiet
mäktigare....ska se vad jag kan göra. Ska kolla upp det där med dubbleringsmissen vid "darkness"!
Jag har inte dubbat sången utan använder ADT-effekt på leaden. Däremot kommer det ju en andrastämma i andra sångversen.
Det ligger reverb på hela sångspåren, så det ska inte skilja något mellan delarna... :unsure:
Tack för din feedback!
/Asti
MaxB:
Härlig uppbyggnad från instrumentalt intro, sång och sen på toppen kommer den instrumentala delen därefter.
Gillar också hur den dämpar sig efter det och slutar lågmält. Det är bra det här.
Dock lyssnade jag i svaga hörlurar och i första versen upplevde jag att sång och gitarrer hade konflikt i samma frekvensområde, det borde dock bero på mina dåliga lurar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida