Forum > Färdiga produktioner

Asti - Until the darkness goes away (klar) - nu med video!

(1/14) > >>

Asti:
Edit 2016-07-28: Min son Nicklas har gjort en video till låten! Vad tycks?
Edit 2015-08-21: Nej, nu orkar jag inte med den här längre!
Edit 2015-08-11: Har försökt tillmötesgå era önskemål:
                          - fixat s-ljudet vid "worries"
                          - gjort sången lite torrare/närmre
                          - tagit bort "tjutt"-ljudet i slutet  :)
                          - försökt få trummorna "i samma rum" som övrigt
                          Bättre? Klar?
Edit 2015-08-09: Behåller sången eftersom de flesta verkar tycka så.
                          Har försökt göra gitarrsolot lite fylligare, höjt bas och trummor en aning, samt
                          tagit bort tramporgeln i början. Kanske skulle den bort helt och hållet...?
                          Minskat reverbet en aning på sången och skurit lite mer i låga frekvenserna på den.
                          Kan jag anse den klar eller har någon tips på förbättringar?
Tänkte bygga en instrumentallåt runt ett enkelt pianotema, men kunde inte låta
bli att lägga på lite sång till slut.  :) Bör den vara instrumental eller ska sången vara kvar?
Försökte först få till en svensk text, men orkade inte riktigt... Det blev lite funderingar på engelska
till en person som kommer att ställas inför någon form av uppgörelse kommande dag.  :)

Titel: Until the darkness goes away
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 4 min
År: 2015

Until the darkness goes away
Wait for another day
You must wait until the darkness goes away
It will all look so much better
in the light of a brand new day
So wait until the darkness goes away

Leave all your worries far behind
You must leave the thoughts that occupy your mind
Forget the times of sorrow
They just haunt you all the time
So leave all your worries far behind

Instrumentalt

Remember who you were from the start
You must keep the things you love close to your heart
Keep it to yourself when they're tearing you apart
So remember who you were from the start

Marsall:
Fint låt o skön avslappning o laybackande ... Passar fint med som utan sång  :) .. vill du variera låten mera? så testa än mer lite pratsångsvisk på sången på sina ställen ..Ett ställe är tex ..som avslut på låten? ..o varför inte några i mitten också  :).. Jag tror det får upp mystiken än mer.. Men som sagt som vanligt är det bara lite grejjer att fundera över o testa eller förkasta !  :D .. Jag diggar även nuvarande! B)

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 27.07.2015, 14:59:02 ---Fint låt o skön avslappning o laybackande ... Passar fint med som utan sång  :) .. vill du variera låten mera? så testa än mer lite pratsångsvisk på sången på sina ställen ..Ett ställe är tex ..som avslut på låten? ..o varför inte några i mitten också  :).. Jag tror det får upp mystiken än mer.. Men som sagt som vanligt är det bara lite grejjer att fundera över o testa eller förkasta !  :D .. Jag diggar även nuvarande! B)

--- Slut citat ---
Ska testa lite mer "pratsångsvisk"!  :)
Tack för din kommentar, kul att du diggar låten!
/Asti

pxm:
Jag gillar det instrumentala i den här men tycker den skall vara med sång. :)
Den bär sig säkert alldeles utmärkt men sången ger en dimension till som gör det spännande, och enklare att lyssna. Gillar den instrumentala delen i mitten. Du sjunger bra och mixen sitter tycker jag.

mvh

Asti:

--- Citat från: pxm skrivet 27.07.2015, 17:54:14 ---Jag gillar det instrumentala i den här men tycker den skall vara med sång. :)
Den bär sig säkert alldeles utmärkt men sången ger en dimension till som gör det spännande, och enklare att lyssna. Gillar den instrumentala delen i mitten. Du sjunger bra och mixen sitter tycker jag.

mvh

--- Slut citat ---
OK, du tycker också att sången ska vara kvar!
Tack för din kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion