Forum > Färdiga produktioner

Asti - Until the darkness goes away (klar) - nu med video!

<< < (4/14) > >>

jonnerstone:
Snyggt och vackert.

Lite för blöt och "stor" sång i mitt tycke som inte riktigt gifter sig ljudmässigt med övriga låten. Men det är ju en smaksak  :)

Lite väl många "s" på ordet "worries" i slutet på andra versen. Sånt stör mig och förtar en del av upplevelsen. Andrastämman behöver inte betona s:en, det räcker med leaden. Ju färre "s" som ligger lager på lager desto mindre problem, både med timing och DeEssing.. I detta fallet är det ju säkert lätt ordnat genom att göra en snabb fade-out på andrastämman så att s:et försvinner.

I övrigt top notch as usual.

Måste också ge dig beröm för ditt engelska uttal, väldigt lite svengelska till skillnad från många andra på detta forum.  :)
Svengelskt uttal kan väl iofs vara lite charmigt ibland men jag föredrar att det låter så engelskt/amerikanskt som möjligt och det fixar du bra  :D

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 31.07.2015, 19:28:21 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 30.07.2015, 16:19:55 ---Härlig uppbyggnad från instrumentalt intro, sång och sen på toppen kommer den instrumentala delen därefter.
Gillar också hur den dämpar sig efter det och slutar lågmält. Det är bra det här.
Dock lyssnade jag i svaga hörlurar och i första versen upplevde jag att sång och gitarrer hade konflikt i samma frekvensområde, det borde dock bero på mina dåliga lurar.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låtens uppbyggnad Max!
Du får gärna kolla om konflikten finns kvar efter lyssning i bra lurar.  :)
Avser du de akustiska gitarrerna eller de elektriska dito?
Tack för din feedback!
/Asti

--- Slut citat ---

Det är ingen konflikt i bättre lyssning!
Jag brukar mixa sången högre alternativt pianot, kompgitarr och steelgitarren lägre i relation till sången avseende första delen med sång men det finns inget som säger att det är bättre. Skönt då pukorna kommer in, dels att de gör det, dels var de gör det och med så bra tryck - det är läckert!

Slutet 237 sek innehåller på något spår till höger ett "piip" eller "tjutt" indränkt i reverbet där. Går det få bort?

biomoib:
Ursnyggt! Jag gillar verkligen det öppna soundet och den nakna rösten. Spännande komposition också med ett läckert stick!
Snyggt gitarrspel! Min enda invändning är möjligen trummorna och trumljudet ... hur har du spelat in det?
Denna låt håller absolut i nuvarande skick!

Asti:
Fuzzbub - Tack för det! Då lyckades jag kanske få till lite bättre fyllighethet i gitarrsolot!  :)
jonnerstone - Uppskattar att du finner det snyggt och vackert! Jag drog ändå ner lite på reverbet
                    på sången, men kanske inte tillräckligt....Ska testa med ännu mindre reverb.
                    Har inte själv reagerat på s-et i worries, men ska fixa det! Att min engelska låter
                    OK var skönt att höra, men jag tänkte faktiskt sjunga om en strof där jag uttalar
                    "look" som "lock". Men jag tror inte det hörs så jättetydligt och eftersom ingen
                    kommenterat det låter jag det vara. Följer man inte med i texten och lyssnar
                    samtidigt på sången tänker man nog inte på det...
MaxB - Skönt att konflikten försvann i bättre lyssningsmiljö!  :)
           Jag har sänkt kompet 1-2 db i första delen under sången för att få önskad dynamikförändring
           när instrumentalpartiet börjar, men jag kanske kunde sänkt ytterligare någon db...?
           Var lite fundersam på om jag t.o.m. skulle tysta steel:en helt där det är sång. Men de kanske inte kolliderar..?
           Ja, jag höjde trummorna en aning, så det blev väl lite bättre tryck i pukorna också i och med det.
           Ska kolla upp ljudet vid 237 sek och se ifall jag kan få bort det!
biomoib - Kul att du gillar sound, röst och gitarrspel!  :)
              Trummorna är Superior Drummer med lite extra reverb och ett fåtal editeringar i standard-patterns.
              Vad är det du reagerar på vad gäller trumljudet?

Stort tack för era kommentarer och bra tips! Ska åtgärda det jag kan!  :)
/Asti

MaxB:
steel:en i sångdelen i början är go men som en bekant sa, då man har lyssnat på sin egen mix 100 gånger kan man enklare anamma principen: "Kill your darlings".
Den är go
(men)
less is more
finns den och sprider sin charm på andra ställen i låten så - kill, if you dare, right there

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion