Forum > Demolåtar
MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.04.2015, 14:55:22 ---
--- Citat från: Asti skrivet 28.04.2015, 09:50:30 ---Tycker det låter fint! Gillar enkelheten i låten och i arret. Orgeln är skön!
Tror iofs att en steel skulle passa in och kanske även ett akustiskt fingerplock.
Då skulle du närma dig Neil Youngs akustiska country-genre...
Munspel och sång kunde nog få lite mer reverb än så här, men du kanske
inte kommit så långt i mixningsarbetet än..? Mikas sång ska ju också in.
Du har ett metodiskt och träget tillvägagångssätt i ditt låtskapande.
--- Slut citat ---
För mig skulle steel i så fall innebära slide (eller med stål på liggande resonatorgitarr) - det har jag inte tänkt på tidigare.
Har däremot tänkt mig en kompgitarr som spelar licks mellan ackorden - på ena sidan
och sen att den andra akustiska kompgitarren spelar rakt - på den andra sidan.
Mer reverb på sång och munspel vet jag inte varför...
Skulle kunna maska fulsång och felspel med reverb med det vill jag inte maska...
Förstår inte varför det skulle vara mer reverb...
Låter dock cool att närma sig Neil Young... B)
--- Slut citat ---
Själv använder jag reverb för att få ett "större" rumsljud och framför allt försöka få ett
enhetligt rumsljud för alla inblandade ljudkällor. Tror inte att reverbanvändanden
i gemen enbart är ute efter att maska fulsång och fulspel...
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 28.04.2015, 15:18:09 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 28.04.2015, 14:55:22 ---
--- Citat från: Asti skrivet 28.04.2015, 09:50:30 ---Tycker det låter fint! Gillar enkelheten i låten och i arret. Orgeln är skön!
Tror iofs att en steel skulle passa in och kanske även ett akustiskt fingerplock.
Då skulle du närma dig Neil Youngs akustiska country-genre...
Munspel och sång kunde nog få lite mer reverb än så här, men du kanske
inte kommit så långt i mixningsarbetet än..? Mikas sång ska ju också in.
Du har ett metodiskt och träget tillvägagångssätt i ditt låtskapande.
--- Slut citat ---
För mig skulle steel i så fall innebära slide (eller med stål på liggande resonatorgitarr) - det har jag inte tänkt på tidigare.
Har däremot tänkt mig en kompgitarr som spelar licks mellan ackorden - på ena sidan
och sen att den andra akustiska kompgitarren spelar rakt - på den andra sidan.
Mer reverb på sång och munspel vet jag inte varför...
Skulle kunna maska fulsång och felspel med reverb med det vill jag inte maska...
Förstår inte varför det skulle vara mer reverb...
Låter dock cool att närma sig Neil Young... B)
--- Slut citat ---
Själv använder jag reverb för att få ett "större" rumsljud och framför allt försöka få ett
enhetligt rumsljud för alla inblandade ljudkällor. Tror inte att reverbanvändanden
i gemen enbart är ute efter att maska fulsång och fulspel...
--- Slut citat ---
Hade glömt bort den faktorn men det kan du ha rätt i. Får se hur det blir med bådas sångspår bör kolla att munspelet är i samma rum som övriga instrument Då också.
Burnin_Sven:
Yes nu är bas och trummor på väg åt rätt håll, det här bli bra som fan när det är klart. Jag gillade den förra sången skarpt men den här är bra också. Det skulle vara skoj om du gjorde en livetagning med kompgura på magen, sång och munspel till backingtracket framför kameran när den är färdig, det kommer att bli en riktigt hit om du får till det.
Marsall:
Ja nu är det mycket bättre grund att stå på ..basen rakarte o trum likaså ..kan det va nåt kaggeplut som ligger fel vid typ 0.27 lät lite konstigt innan sången där ? :).. kör på o rock on" :)
bjurte:
Några små tveksamheter/snubblingar dom 30 första, sedan funkar det bättre, är fortfarande inte kompis med ditt bassound.. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida