Forum > Demolåtar
MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo
spacetrucker:
Inte illa men lite långdragen för min smak... det händer inte så värst mycket i låten. Den är lika hela vägen igenom... liksom.
Jag påstår nu inte att låten är dålig, inte als. Melodin är bra och sången är OK och det distade munspelet är intressant och pluspoäng för hammond-orgeln... det är bara jag som inte är på samma våglängd här :)
//Space
zorrow:
Snyggt sjunget med härligt raspig röst. En kvinnlig stämma kommer att göra underverk. Munspelet i början låter skuret i botten så det nästan låter lite distat? Ge det lite mer botten så kanske detta försvinner. Munspelet i verserna är bra med fillsen men på refrängen tycker jag att det kladdar till lite. Där finns det instrument så det räcker. Mixen är bra. Trummisen lite lat. Ge honom en energidryck så han hittar cymbaler och fills. Det kommer motverka långdragenheten som Space skrev om. Kanske att trummisen kan få komma fram ett litet myrben i mixen också. Det här kan bli riktigt bra när det är klart! :D
MaxB:
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 29.04.2015, 16:15:41 --- skulle vara skoj om du gjorde en livetagnin framför kameran när den är färdig, det kommer att bli en riktigt hit om du får till det.
--- Slut citat ---
Tillsammans med Mika, ät tanken.
--- Citat från: Marsall skrivet 29.04.2015, 19:45:19 --- ..kan det va nåt kaggeplut som ligger fel vid typ 0.27 lät lite konstigt innan sången där ? :)
--- Slut citat ---
Det tar tid... men trummis ska leverera helt annat trumkomp.
--- Citat från: bjurte skrivet 29.04.2015, 20:55:40 ---Några små tveksamheter/snubblingar dom 30 första, sedan funkar det bättre, är fortfarande inte kompis med ditt bassound.. ;)
--- Slut citat ---
Får gärna återkomma till snubblandet sen då Mika och Sverker gjort sina delar. Men basljudet, hemma, får se om jag kan få till det bättre.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 30.04.2015, 12:32:53 ---Inte illa men lite långdragen för min smak... det händer inte så värst mycket i låten. Den är lika hela vägen igenom... liksom.
Jag påstår nu inte att låten är dålig, inte als. Melodin är bra och sången är OK och det distade munspelet är intressant och pluspoäng för hammond-orgeln... det är bara jag som inte är på samma våglängd här :)
--- Slut citat ---
Alla har inte tyckte för samma musik såklart. Mika tex tycker att munspelet i början ska bort och jag tror jag ska gå henne till mötes på den punkten, då blir låten kortare. Det händer nog mer i låten då också, då hon sjunger en hel del och då det blir levande trummor.
--- Citat från: zorrow skrivet 04.05.2015, 23:58:57 ---Snyggt sjunget med härligt raspig röst. En kvinnlig stämma kommer att göra underverk. Munspelet i början låter skuret i botten så det nästan låter lite distat? Ge det lite mer botten så kanske detta försvinner. Munspelet i verserna är bra med fillsen men på refrängen tycker jag att det kladdar till lite. Där finns det instrument så det räcker. Mixen är bra. Trummisen lite lat. Ge honom en energidryck så han hittar cymbaler och fills. Det kommer motverka långdragenheten som Space skrev om. Kanske att trummisen kan få komma fram ett litet myrben i mixen också. Det här kan bli riktigt bra när det är klart! :D
--- Slut citat ---
Munspel bort i refrängen antecknat, påmin gärna sen om jag glömt det. Munspel i introt är distat det var initiala tanken med munspelet men jag tar troligen bort det sen.
Hade planerats att Mika skulle sjunga nu i helgen men hon har fullt upp med annat ser det ut som...
Gurano:
Har inte läst vad de andra skrivit - ej heller lyssnat på den äldre verren.
Låter bra ljudmässigt - lite för långsam för min smak - stundtals lite dansbandskänsla (vilket jag inte tycker är så positivt)
Komp-akken är inte så kul spelad - låter lite statisk i mina öron.
En kvinna med på sång lyfter nog
/Gurano
Fuzzbub:
Detta är ju en enkel men i grunden bra låt. Det blir lätt dansband om du inte gör lite americana av den och då blir det grymt! :)
Varför inte lägga in lite slidedobro t.ex?
Vidare tycker jag att munspelets första toner låter lite sura och ang. dina 2 vanligaste lägen på sången har vi diskuterat och du vet vad jag tycker. Sjung ut! ;) /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida