Forum > Demolåtar
MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo
Alatar:
Det var ngn som nämnde piano. Så jag kunde inte låta blit att testa lägga piano på denna. Det var en kul övning, om inget annat.
Sä här låter det:
[mp3=200,20,0,left]http://alatarmusic.com/data/music/2015/ScaredOfLovingYou_AlatarMod_v1_260415.mp3[/mp3]
MaxB:
--- Citat från: bjurte skrivet 26.04.2015, 15:05:26 ---Jepp bättre 'bredd' nu, men basen är fortfarande för platt, lite mer botten kanske ??
Trummsounden känns lite plastiga oxo, men du kanske har Riktiga dito på G ??
--- Slut citat ---
Får se hur basen kan/ska utvecklas. Ibland vacklar man i tron att kunna nå det man har inne i huvudet - som ska bli hur bra som helst, bara man får ut det...
Ja, det finns en god trummis som ställde sig positiv till att prova. Jag bad honom vänta tills jag hittar formen jag vill nå.
--- Citat från: Alatar skrivet 26.04.2015, 20:17:51 ---Det var ngn som nämnde piano. Så jag kunde inte låta blit att testa lägga piano på denna. Det var en kul övning, om inget annat.
--- Slut citat ---
Kul att höra andra ta sig an vad man inte själv lyckats ro iland ännu. Nåja, jag har tänkt mig ett väldigt avskalat arr och där vet jag inte om piano ska vara med. Får se om jag hittar fram till vad jag tänker mig.
MaxB:
Igår kväll, sjöng om allt så att det blev rätt ord och att rytmiken blev bättre och att rätt ord betonas vid ackordsbyten. Spelade också om basen lugnare med ett annat bättre ljud efter Mahan tips. Jag tycker det här känns bättre att arbeta vidare med. La nytt distmunspel också.
Saknas nu riktiga trummor,riktig Mika och en kompgitarr med fills på ena sidan
Asti:
Tycker det låter fint! Gillar enkelheten i låten och i arret. Orgeln är skön!
Tror iofs att en steel skulle passa in och kanske även ett akustiskt fingerplock.
Då skulle du närma dig Neil Youngs akustiska country-genre...
Munspel och sång kunde nog få lite mer reverb än så här, men du kanske
inte kommit så långt i mixningsarbetet än..? Mikas sång ska ju också in.
Du har ett metodiskt och träget tillvägagångssätt i ditt låtskapande.
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 28.04.2015, 09:50:30 ---Tycker det låter fint! Gillar enkelheten i låten och i arret. Orgeln är skön!
Tror iofs att en steel skulle passa in och kanske även ett akustiskt fingerplock.
Då skulle du närma dig Neil Youngs akustiska country-genre...
Munspel och sång kunde nog få lite mer reverb än så här, men du kanske
inte kommit så långt i mixningsarbetet än..? Mikas sång ska ju också in.
Du har ett metodiskt och träget tillvägagångssätt i ditt låtskapande.
--- Slut citat ---
För mig skulle steel i så fall innebära slide (eller med stål på liggande resonatorgitarr) - det har jag inte tänkt på tidigare.
Har däremot tänkt mig en kompgitarr som spelar licks mellan ackorden - på ena sidan
och sen att den andra akustiska kompgitarren spelar rakt - på den andra sidan.
Mer reverb på sång och munspel vet jag inte varför...
Skulle kunna maska fulsång och felspel med reverb med det vill jag inte maska...
Förstår inte varför det skulle vara mer reverb...
Låter dock cool att närma sig Neil Young... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida