Forum > Demolåtar
MaxB & Mika - Scared Of Loving You mp3 - nu även musikvideo
MaxB:
Jag började med en eget banal kärlekstext och Rikki Ansell har hjälpt till med ändringar från min banala text, så att den bättre avseende engelskan. Det ska bli en duett med Mika men hon är upptagen så det räcker, troligen ända till slutet av juni.
Nyaste versionen 30 juni med Mika på sång
http://max.shivas.se/music/MaxB_Mika_ScaredOfLovingYou_20150630.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Mika_ScaredOfLovingYou_20150630.mp3[/mp3]
Bara jag utan Mikas röst:
http://max.shivas.se/music/MaxB_ScaredOfLovingYou_20150519.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_ScaredOfLovingYou_20150519.mp3[/mp3]
Scared Of Loving You Music: MaxB Lyrics MaxB and Rikki Ansell
G D G C
HE: You and I - I thought our love was pure
G D C G
But times have changed - you don't want me any more
G D G C
I know you know - all I want is time with you
G D C G
I know you know - the pain you put me through
Em C D G
SHE: I wanna tell you something - tell you the way it is
Em C Am D
The more I fall for you - the more afraid I get
Hm C Am D
I know you know - what life has put me through
Hm C Am D (vandring ner och upp)
I know you know - I'm scared of loving you
G D G C
HE: You keep me hanging - but you keep hanging out
G D C G
SHE: You call me baby - but I'm so full of doubt
G D G C
SHE: I keep you hanging, HE: but I keep hanging out
G D C G
HE: I call you baby, [SHE] but I'm still full of doubt
Em C D G
SHE: you think I'm playing HE: you're playing with my heart
Em C Am G
BOTH: but I can't breathe - whenever we're apart
Hm C Am D
BOTH: Whenever I meet you - Whenever you are around
Hm C Am D (vandring ner o upp)
BOTH: Whenever I see you - My heart fills with joy
Bara gitarr och sång
G D G C
HE: If you'd stop running - I'd catch you up at last
G D C G
SHE: If I stop running - I'll fall too hard, too fast
G D G C
BOTH: just take my hand - and baby hold on tight
G D C G
BOTH: I'll walk beside you for the rest of life
Burnin_Sven:
Jag tror faktiskt det blir ännu bättre med lite mera åt hållet dansbandsbas och trummor och upp med tempot ett pytte snäpp. Guran ska nog gå rakt också. Skitbra låt med en bra melodi men det är nåt fel med hur musiken lirar tycker jag i alla fall.
Eddi:
Jättefin låt och det kommer att bli bra med Mika men lite långsamt går den och det känns som om några ord saknas för att fylla ut det hela - eller inte hm... ett "our" innan "Lifes" tror jag på i alla fall.
MaxB:
--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 21.04.2015, 00:08:07 ---Jag tror faktiskt det blir ännu bättre med lite mera åt hållet dansbandsbas och trummor och upp med tempot ett pytte snäpp. Guran ska nog gå rakt också. Skitbra låt med en bra melodi men det är nåt fel med hur musiken lirar tycker jag i alla fall.
--- Slut citat ---
Tack för värdefull input. Tänker lite på det, kan tänka mig att öka tempot ett snäpp och ändra på alla instrumenten på det sätt du föreslår, skulle faktiskt kunna vara bra. Trist bara att min fru då får vatten på kvarn eftersom hon tycker att allt jag gör låter dansband...
Men jag vill gärna ha en gitarr som plockar lite mellan ackorden som den ena gör nu.
--- Citat från: Eddi skrivet 21.04.2015, 01:13:02 ---Jättefin låt och det kommer att bli bra med Mika men lite långsamt går den och det känns som om några ord saknas för att fylla ut det hela - eller inte hm... ett "our" innan "Lifes" tror jag på i alla fall.
--- Slut citat ---
Ja, brukar få öka tempo från grundidén...
Ord saknas i mellanrum i en del musik. Van Morrison sjunger en hel del där det saknas på liknande sätt. Till exempel kör-sång kan fylla ut och få mellanrummen att vara okej, tänker jag.
Kul att ditt förslag med 'our' - har en naturlig plats i ett mellanrum. Får se om Rikki tycker platsen ska fyllas med det självklara .. :lol:
Asti:
Fin låt Max! Riktigt snyggt vid "I know you know..."!
Tycker inte du ska hålla ut så länge på "...loving you" och "...we're apart".
Möjligen kören, men inte leadsången med samma styrka, i så fall avklingande.
Fint, klart ljud på instrumenten. Sången kanske lite vass...
Ser fram emot duetten med Mika!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida