Forum > Demolåtar

Dividend, Marre - Det här är någon annans vår

<< < (8/10) > >>

bjurte:
Gillar denna, verkligen passande vårlåt..
Skön melodi båd på sång och piano, men det låter som det ligger någon 'skum' efx.(fasförskutning?) på Maria  ibland..

Marsall:
fin låt ..men som sagt sången låter konstig ibland låter som den snubblar fram ibland ? ex: Främlings natt ..

MOMA:
Alla tycker att detta är bra, och förklaringen är nog att den helt enkelt är det. Min känsla är att pianot skulle kunna backa 3 db och ge lite mer utrymme åt konsonanter och närvaro i sången. Men det är bara en fotnot i sammanhanget.

Mer!

Roffe H:
Blev en fantastisk låt med Marres sång och passande text, gillar den skarpt. Kanon. :D

Dividend:
NY VERSION UPPE!

Ok, nytt piano-"solo" på slutet av det lätt kinesiska slaget, som avslut. :)
Mixmässigt har jag fifflat med pluggen ADT för sången och fasförskjutningen minskades därmed + lite annat. Pianot sänkt 3db enligt råd här i tråden och Marre höjd 1db.

Känns klart, men såga på! :D

Per
------------------------------------

Svar till snälla kommentarister ovan :D

--- Citat från: Roffe H skrivet 02.06.2015, 18:16:56 ---Blev en fantastisk låt med Marres sång och passande text, gillar den skarpt. Kanon. :D

--- Slut citat ---

Kul att det gillas, men nu är det en ny verre uppe serru! :)

--- Citat från: MOMA skrivet 01.06.2015, 22:15:48 ---Alla tycker att detta är bra, och förklaringen är nog att den helt enkelt är det. Min känsla är att pianot skulle kunna backa 3 db och ge lite mer utrymme åt konsonanter och närvaro i sången. Men det är bara en fotnot i sammanhanget.

Mer!

--- Slut citat ---

Följde ditt råd om pianot. Ge lite mer utrymme åt konsonanter, menar du? Nåt slags anti-deesser? :D Marre höjde jag iallafall 1-2 db nu.
Tack för kommentar!

--- Citat från: Marsall skrivet 26.05.2015, 18:46:28 ---fin låt ..men som sagt sången låter konstig ibland låter som den snubblar fram ibland ? ex: Främlings natt ..

--- Slut citat ---

Kan var fasförskjutningen? Den är sänkt till 10ms från 20ms nu! Tack för kommentar och lyssning!

--- Citat från: bjurte skrivet 26.05.2015, 15:42:31 ---Gillar denna, verkligen passande vårlåt..
Skön melodi båd på sång och piano, men det låter som det ligger någon 'skum' efx.(fasförskutning?) på Maria  ibland..

--- Slut citat ---

Den är minskad nu! (Förskjutningen) Hoppas det låter bättre!
Tack för din lyssning!

------------
Alltså! NY VERRE I TRÅDHUVUDET!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion