Forum > Demolåtar
Dividend, Marre - Det här är någon annans vår
Dividend:
Ok, nytt piano-"solo" på slutet av det lätt kinesiska slaget, som avslut. :)
Mixmässigt har jag fifflat med pluggen ADT för sången och fasförskjutningen minskades därmed + lite annat. Pianot sänkt 3db enligt råd här i tråden och Marre höjd 1db.
Känns klart, men såga på! :D
Per
-------------------------
Gamla skriverier:
Nu har Marre lagt sång och det enda som saknas är ett piano"solo" som avslut. Jag arbetar på det.
I princip färdig. Poeten Sam Carlquist har skrivit texten:
Det här är någon annans vår.
Jag är i någon annans land;
jag bor i någon annans tid;
- en främling detta år.
Jag sover någon annans sömn,
orolig i en främlings natt.
Mumlar någon annans ord;
en okänd i din dröm.
Mixmässiga konstruktiva förslag emottages tacksamt. :) Eller åsikter om vad som helst!
Per och Marre
Dividend:
Uppdaterade låten något.
HasseFX:
Verkligen en vacker och stämningsfull låt med ett fint arrangemang! Mycket behaglig lyssning. :)
- Hade kanske väntat mig lite mer "vågad" harmonisering... :rolleyes:
- Kanske en kvartett hellre än en stråkensemble? Har lite mellotronfasoner för sig dessutom...
MaxB:
Jag saknar grundtonen i pianobasen i början av vissa ackord. Den borde få ge stadga vid ackords byten tänker jag. Istället spelar vänsterhanden nedåtgående tonföljder ibland.
Finns också en cello eller kontra som på några få ställen i nuvarande mix har för mycket subbas men det ordnar sig väl i kommande mix.
Fint med piano och stråk.
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.04.2015, 19:47:42 ---Jag saknar grundtonen i pianobasen i början av vissa ackord. Den borde få ge stadga vid ackords byten tänker jag. Istället spelar vänsterhanden nedåtgående tonföljder ibland.
Finns också en cello eller kontra som på några få ställen i nuvarande mix har för mycket subbas men det ordnar sig väl i kommande mix.
Fint med piano och stråk.
--- Slut citat ---
Hej! Tack för din tid!
Jag börjar i princip aldrig med grundtonen i ett piano-arpeggio, jag upplever det som att det ger musiken mer flyktighet och kättja :) Ska dock kolla på basen! Tack.
--- Citat från: HasseFX skrivet 03.04.2015, 19:32:04 ---Verkligen en vacker och stämningsfull låt med ett fint arrangemang! Mycket behaglig lyssning. :)
- Hade kanske väntat mig lite mer "vågad" harmonisering... :rolleyes:
- Kanske en kvartett hellre än en stråkensemble? Har lite mellotronfasoner för sig dessutom...
--- Slut citat ---
Tack för din lyssning!
Harmoniseringen kommer nog bli mer vågad på det avslutande partiet med enbart pianosolo och komp :) (Efter sången, som är på g.) Jag får se hur det utvecklar sig där.
Sant om att solostråk nog hade passat bättre och mellotronfasoner (?) du menar glidningar, portamenton? :)
Tack båda för lyssning! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida