Forum > Demolåtar
Dividend, Marre - Det här är någon annans vår
Dividend:
--- Citat från: Plinka skrivet 08.06.2015, 13:27:25 ---Men vad vackert! Vackert med den här melankoliska stämningen, och det känsliga arret till Marres ljuva stämma! Snyggt av er bägge, och poesin du hittat -den går rakt in!
--- Slut citat ---
Kul att instrumenteringen lät vackert. Och Sam (som nytt get ut sin andra diktsamling) är jag välkommen att fråga fler gånger, verkar det som. :)
Tack för åsikter och kommentar! :)
--- Citat från: aROCKER skrivet 06.06.2015, 02:37:49 ---Fin melodi och skön instrumentalisering.
Personligen så tycker jag att allt ligger med samma djup...det blir som "Wall of Sound" men detta är ju en luftig låt. Sången kanske lite närmare med kortare reverb och Pianot mera Up to par med sången sedan ta djup med stråk eller vise versa...allt ligger platt nu i mitt tycke.
Bra text!
Skön röst...lite otydligt ibland, kanske mer kompressor?
--- Slut citat ---
För livekänslans skull kör jag samma reverb på allt. Jag upplever den inte som otydlig, men kanske mer kompressor ja.
Tack för tankar!
--- Citat från: Roffe H skrivet 03.06.2015, 14:47:00 ---Ännu bättre... snyggt piano på slutet :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar pianot på slutet! :) (Det gör jag med :rolleyes: )
--- Citat från: Marsall skrivet 02.06.2015, 21:17:34 ---Nu så synkar sången bättre.. Bägge! T o S_höjningarna gjorde finfint! :D
--- Slut citat ---
T o S är vad? :D Kul att det blev bättre. Tack för omlyssning!
Marruschkka:
--- Citat från: Plinka skrivet 08.06.2015, 13:27:25 ---Men vad vackert! Vackert med den här melankoliska stämningen, och det känsliga arret till Marres ljuva stämma! Snyggt av er bägge, och poesin du hittat -den går rakt in!
--- Slut citat ---
Så glädjande att du oxå gillar text, musik, och det var så mysigt att sjunga på den här :P Tack Plinka.
--- Citat från: aROCKER skrivet 06.06.2015, 02:37:49 ---Fin melodi och skön instrumentalisering.
Personligen så tycker jag att allt ligger med samma djup...det blir som "Wall of Sound" men detta är ju en luftig låt. Sången kanske lite närmare med kortare reverb och Pianot mera Up to par med sången sedan ta djup med stråk eller vise versa...allt ligger platt nu i mitt tycke.
Bra text!
Skön röst...lite otydligt ibland, kanske mer kompressor?
--- Slut citat ---
Tack :), fast jag tycker nog att sången går fram nu som den ska. From my opinion.
--- Citat från: Marsall skrivet 02.06.2015, 21:17:34 ---Nu så synkar sången bättre.. Bägge! T o S_höjningarna gjorde finfint! :D
--- Slut citat ---
T och S...menar du tonartshöjningen och de-esser nu? Tack ändå :D
Tack Roffe :rolleyes:
Denna musik och text gör det så lätt att sjunga på, tycker jag .
Bra Per!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida