Forum > Demolåtar

Dividend, Marre - Det här är någon annans vår

<< < (6/10) > >>

mahan:
Tjou Per!
HAr ju redan kommenterat detta alster men nu tycker jag mig höra en helt ny version...
Visst väntar vi på sång nu, våren kommer stormande... 25 m/s här just nu.....
Mixen kan jag tänka mig lite justeringar på t.ex pianot kunde ligga lite längra bak i ljudbilden tillsammans med stråkarna.
Ska bli kul att få in sången här, skynda på!

h.   johan

Dividend:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.04.2015, 13:50:10 ---Vår äntligen !!
Japp känslan av tidig vår är tydlig, ute har nog detta stadium redan passerats, men detta var skönt och utan 'bästföre' datum.. ;)

--- Slut citat ---

Skönt att höra! :)

--- Citat från: mahan skrivet 25.04.2015, 00:12:06 ---Tjou Per!
HAr ju redan kommenterat detta alster men nu tycker jag mig höra en helt ny version...
Visst väntar vi på sång nu, våren kommer stormande... 25 m/s här just nu.....
Mixen kan jag tänka mig lite justeringar på t.ex pianot kunde ligga lite längra bak i ljudbilden tillsammans med stråkarna.
Ska bli kul att få in sången här, skynda på!

h.   johan

--- Slut citat ---

Ja nu är äntligen sången lagd :D Hoppas det går hem!

Tack för kommentar båda två! (Även om svaret kom lite sent!)

----------------------------
Nu har Marre lagt sång och det enda som saknas är ett piano"solo" som avslut. Jag arbetar på det.

I princip färdig. Poeten Sam Carlquist har skrivit texten:

Det här är någon annans vår.
Jag är i någon annans land;
jag bor i någon annans tid;
- en främling detta år.

Jag sover någon annans sömn,
orolig i en främlings natt.
Mumlar någon annans ord;
en okänd i din dröm.

Mixmässiga konstruktiva förslag emottages tacksamt. :)

Asti:
Jag skulle vilja ha Marres sång mer i centrum, något starkare och med ett lite "större" reverb!
Ah-stämmorna kunde ju däremot ligga lite utpanorerade....
Sedan tycker jag det var fel av Stefan Löfvén att anlita ej organiserad arbetskraft och att
maj hittills varit alldeles för kall, samt att "Invention of lying" med Ricky Gervais är rolig!
/Asti t.f. gästtyckare

MaxB:
Vill inte att rösten ska ligga snett till höger så reverberad eller långt bort.
Jag önskar att rösten är centrerad och närmare i ljudbilden.

Vackert pianospel 98-117. Här vid 117 vill jag att pianisten tydligt ska visa ackordet Gm (tydliga toner i vänsterhandens komp som är kopplade till Gm-ackordet) innan sången kommer in igen och behålla den tydligheten även då sången är på väg ut vid 134-140s.

zorrow:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.05.2015, 21:55:14 ---Vill inte att rösten ska ligga snett till höger så reverberad eller långt bort.
Jag önskar att rösten är centrerad och närmare i ljudbilden.

Vackert pianospel 98-117. Här vid 117 vill jag att pianisten tydligt ska visa ackordet Gm (tydliga toner i vänsterhandens komp som är kopplade till Gm-ackordet) innan sången kommer in igen och behålla den tydligheten även då sången är på väg ut vid 134-140s.

--- Slut citat ---

Håller med! Riktigt vackert. Marres sån centrerad och lite upp så är det klart!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion