Forum > Demolåtar
MaxB - Ute med hunden - förändringar tisdag 24/3
91:an:
Den lilla skillnad du gjorde var inte alls tokig. Det var nog vad som behövdes för att inte bli för monotont med verserna.
Janne
Asti:
Du kunde nog göra Hammond-orgeln lite mer framträdande!
Sologuran kunde få lite mer reverb och slipas en aning.
Snygg andrastämma du lagt på sången! Ett stick behövs nog för variationens skull....
Kunde va kul med ett lite annorlunda instrument, t.ex en therimin eller klockspel
som kommer in lite här och där och fyller i. Jag gillar enkelheten i arret.
/Asti
zorrow:
Hej Max, detta blev ett lyft för låten! Jag skulle vilja ha ett stick som ger låten lite mer dynamik. Trummisen tycker jag ligger lite för mycket på latsidan och trummorna ligger lågt i mixen i förhållande till resten. Kolla också kompressionen på basen (men här är jag osäker och mina öron kan lura mig). Härlig "vintage" sologura i slutet! Vid 111 tappar den volym. Den kommer ju in starkt och kanske idealet ligger någonstans i mitten volymmässigt.
MaxB:
Nya versionen 2015-03-23 i första inlägget. Är mixen för vass/het, så den gör ont i öronen?
--- Citat från: 91:an skrivet 21.03.2015, 20:41:27 ---Den lilla skillnad du gjorde var inte alls tokig. Det var nog vad som behövdes för att inte bli för monotont med verserna.
--- Slut citat ---
Har gjort mer skillnad nu...
--- Citat från: Asti skrivet 21.03.2015, 21:14:50 ---Du kunde nog göra Hammond-orgeln lite mer framträdande!
Sologuran kunde få lite mer reverb och slipas en aning.
Snygg andrastämma du lagt på sången! Ett stick behövs nog för variationens skull....
Kunde va kul med ett lite annorlunda instrument, t.ex en therimin eller klockspel
som kommer in lite här och där och fyller i. Jag gillar enkelheten i arret.
--- Slut citat ---
Har fläskat på hammondorgeln och leker med lesliet nu.
Ingen reverb på sologuran och inte slipat den.
Mer andra stämmor nu (medveten särskrivning på skoj) - stick eller refräng nu ger mer variation, tänker jag.
Inga andra instrument, spelas av fem instrumentalister ungefär: trummor, bas två gitarrister och orgel och tre av dessa sjunger.
--- Citat från: zorrow skrivet 22.03.2015, 15:46:07 ---Hej Max, detta blev ett lyft för låten! Jag skulle vilja ha ett stick som ger låten lite mer dynamik. Trummisen tycker jag ligger lite för mycket på latsidan och trummorna ligger lågt i mixen i förhållande till resten. Kolla också kompressionen på basen (men här är jag osäker och mina öron kan lura mig). Härlig "vintage" sologura i slutet! Vid 111 tappar den volym. Den kommer ju in starkt och kanske idealet ligger någonstans i mitten volymmässigt.
--- Slut citat ---
Stick/refräng tillagd. Trummisen ska väl väckas snart så det kan bli mer nyanserat... Har ännu inte komprimerat basspåret separat... Behövs?
Sologuran som jag tog över på återvinningen gillar jag skarpt, den är rolig att spela på.
MaxB:
Ny verre...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida