Forum > Demolåtar
MaxB - Ute med hunden - förändringar tisdag 24/3
Asti:
Bättre nu!
Håller med övriga om att leadsången är något vass och lite för stark!
Kören skulle du också kunna sänka ett snäpp.
/Asti
mahan:
Japp, nu e de näära Max,
Håller med Asti om att vokala avdelningen skall ner tre snäpp.
Gurorna superfint sound, mjukt o skönt.
Faktiskt ett av dina bästa alster detta om inte det bästa, allt lixåm bara funkar nu när du kommit på mixandets gyllene regel, vad det nu sen än betyder.
Bra jobbat, tänk vad vardagliga saker blir fina så här i sångformat, hälsa doggen!
h. johan
bjurte:
I am a little cat, Mjau,mjau,mjau mjauu !!
Jyst spräck i lumpguran, kunde vara lite mer vässad dock.
Kul tema, får lite 'Di smaå' känsla av denna ! :)
MaxB:
Har nu gjort två stick/refräng-delar, där jag tyckte det fick plats. Ska få hjälp med trummorna av trummis
--- Citat från: zorrow skrivet 25.03.2015, 21:03:32 ---Japp. Ett stort fall framåt! Sången är lite hög tycker jag också. Sticket, som blev riktigt bra, får gärna repeteras och trummorna skall fram lite o fortsatt tycker jag att trummisen är lite lat. Reagerade inte på basen längre. Däremot är gitarrerna som solar lite ojämna i volym (läs min förra kommentar). Lite lång nedtoning på slutet men det kanske blir ett annat slut när du är färdig med denna? Bra jobbat! :D
--- Slut citat ---
Tror jag missade att slå på kompressorn på leadsången före slutrenderingen. Gjort nu (tror jag)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.03.2015, 21:10:51 ---Fin låt, en lovsång till vovven! Fint :wub:
--- Slut citat ---
Taxi - tack si!
--- Citat från: Asti skrivet 25.03.2015, 23:06:47 ---Bättre nu! Håller med övriga om att leadsången är något vass och lite för stark! Kören skulle du också kunna sänka ett snäpp.
--- Slut citat ---
Troligen sänkt både sång och kör i mixen. Kanske ska sänkas mer?
--- Citat från: mahan skrivet 26.03.2015, 04:12:58 ---Japp, nu e de näära Max, Håller med Asti om att vokala avdelningen skall ner tre snäpp. Gurorna superfint sound, mjukt o skönt.
Faktiskt ett av dina bästa alster detta om inte det bästa, allt lixåm bara funkar nu när du kommit på mixandets gyllene regel, vad det nu sen än betyder.
Bra jobbat, tänk vad vardagliga saker blir fina så här i sångformat, hälsa doggen!
--- Slut citat ---
Nästan näära... :P Avvaktar nu att en bokad trummis förhoppningsvis ska ge mer liv i den trumdelen.
Har levererat spår dit utan trummor och utan gitarrkompet. Får se vad det leder till.
--- Citat från: bjurte skrivet 26.03.2015, 23:30:02 ---I am a little cat, Mjau,mjau,mjau mjauu !! Jyst spräck i lumpguran, kunde vara lite mer vässad dock. Kul tema, får lite 'Di smaå' känsla av denna ! :)
--- Slut citat ---
Gissa om katten blev förnärmad då han som mitt enda sällskap i studion hörde mig sjunga: "Hunden är min bästa vän"
Får se om jag spelar om gitarrspåren och tajtar till dem bättre, även ljudmässigt...
Roffe H:
Tycker mycket bra om låten, gitarrsolot och kören blev kanonbra... :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida