Forum > Demolåtar
MaxB - Ute med hunden - förändringar tisdag 24/3
mahan:
Tjou Max!
Detta är ju helt åt skogen, om man ska tro på textskrivaren :D
Mycket fin låt och detta är en av dom bästa mixningarna av dig, allt sitter i balans och o soundena gillas.
Dessa fina vintage gurasound gillas o stundom tycker jag att Jimi tittar fram lite!
Kanske tre guror på samma gång med samma sound e lite för mycket av det goda så kolla om du kunde banta ner på en av dom eller använd ett annat sound på den.
Åxå trumsoundet får omnämning, sitter snyggt i helheten.
Jättebra jobbat Max!
h. johan
91:an:
Visst ska du jobba vidare på denna. Får man önska skulle jag gärna höra något stick eller refräng, något som bryter av mot versen, som man kan återvända in i versen från igen. Härligt när enkel vardagssyssla ger upphov till nya alster! :)
MaxB:
Har bara testat att lägga in en Am G Am G - sväng ungefär enligt första inläggets nytillkomna text.
Men mer måste till innan den närmare sig klar. Har också volymanpassat kompgitarr men inte ändrat något ännu. Länk i första inlägget i tråden.
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.03.2015, 00:52:27 ---Fin låt, rolig idé, trevligt text och kul att lyssna på. Gillar dina vardagliga texter. Har ju själv jycke och vi knallar runt vid Edsviken, har haft idéer om att skriva en låt...något bluesigare i stil med "wallking the dog" :lol:. Nåja, det är fult att härmas, så den kommer inte imorgon precis...smakfullt gitarrsolo förresten.
--- Slut citat ---
Det är okej att härmas! Gör en du med!
--- Citat från: Marsall skrivet 12.03.2015, 17:56:01 ---Bra grundstomme o bra sångmelodi o rytm i den samma..Slipar du till guraljud o nöter sången lite till så är du riktigt fint i hamn... o en tipsis som jag skulle gjort vore att leka lite till med sången under solot ..Typ pratat med hunden lite sötaktigt rimmigt några takter o sen hållt ut lite på sistasångfrasen o gått upp på riden sen o låtit solot fått avsluta lite smashigare..
Bra låt är det o kan bli riktigt också..faktiskt lite radiovarning då :)
--- Slut citat ---
Jag får kolla upp dina tips då jag gör större ändringar på låten. Bra tips där, tack!
--- Citat från: mahan skrivet 15.03.2015, 11:55:29 ---Detta är ju helt åt skogen, om man ska tro på textskrivaren :D
Mycket fin låt och detta är en av dom bästa mixningarna av dig, allt sitter i balans och o soundena gillas.
Dessa fina vintage gurasound gillas o stundom tycker jag att Jimi tittar fram lite!
Kanske tre guror på samma gång med samma sound e lite för mycket av det goda så kolla om du kunde banta ner på en av dom eller använd ett annat sound på den.
Åxå trumsoundet får omnämning, sitter snyggt i helheten.
Jättebra jobbat Max!
--- Slut citat ---
Helt åt skogen är det! Snöigt också. Bra mix?! Kul att du tycker det! Ska göra det mer sparsmakat med gitarrer senare, du har så rätt! Trumljudet är alltså en takt-loop från en app i telefon, än så länge. Tack för synpunkter och tips.
--- Citat från: 91:an skrivet 15.03.2015, 12:21:42 ---Visst ska du jobba vidare på denna. Får man önska skulle jag gärna höra något stick eller refräng, något som bryter av mot versen, som man kan återvända in i versen från igen. Härligt när enkel vardagssyssla ger upphov till nya alster! :)
--- Slut citat ---
Något litet stick är med nu men mer eler annorlunda kanske ska till? Nu är ändringen synnerligen enkel.
Eddi:
Håller med Janne saknar en refräng i övrigt ok.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2015, 19:41:26 ---Håller med Janne saknar en refräng i övrigt ok.
--- Slut citat ---
Janne... du menar 91:an (om det ska vara lättare för nytillkomna lyssnare att förstå)
Ja, jag får eventuellt fundera ut något refrängigt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida