Forum > Demolåtar
MaxB - Ute med hunden - förändringar tisdag 24/3
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 11.03.2015, 11:54:33 ---Kul låt! Får lite associationer till Ulf Dageby...
Skulle sitta fint med ett stick när hunden lyfter på benet mot ett träd. :)
Trummorna skulle må bra av lite mer liv!
Kanske en Hammond med Leslie i bakgrunden..?
Alltid roligt med nya instrument!
/Asti
--- Slut citat ---
Hammond med statiskt leslie finns redan där
där. Någon mer ackordsväng ska det vara. Har lite mys idéer men inte möjlighet att spela in på ett tag.
Har kompletterat i första inlägget textändringar.
Gurano:
Som några sagt så är sången lite trevande - kan nog sjungas om. Kul med nygammal gura :D
Lite för instängt guraljud - släpp fram den - låt den blomma
/G
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 11.03.2015, 19:08:51 ---Som några sagt så är sången lite trevande - kan nog sjungas om. Kul med nygammal gura :D
Lite för instängt guraljud - släpp fram den - låt den blomma
/G
--- Slut citat ---
Blomma, flower power, liksom...
Ja sången ska ju tas om och man ska väl städa bland gitarrerna så de ger varandra space.
Har förresten glömt att replikera synpunkterna på en passiv trummis. Han är en ny bekantskap,en app i Android -telefonen ADM heter trummaskinen i telefon och jag gillade konceptet stopp mycket att jag betalade 40 riksdaler för den. Den höll igång den här taktloopen då jag och hunden var ute på promenad och jag blev inspirerad och lekte fram den här texten och melodin.
Hemma spelade jag in loopen från telefon till dator och lät den upprepa sig. Kanske kan be en riktig trummis spela på låten sen. Kanske kr-medlemmen
Sverker, som lirade på Hey Joe, som syns och hörs i tråden Jam hemma hos...
Det kunde vara intressant.
Snart tror jag jag ska på en hippie-fest med live-musik och jam. Har fått en invitation från en vän här i stan...
Roffe H:
Fin låt, rolig idé, trevligt text och kul att lyssna på. Gillar dina vardagliga texter. Har ju själv jycke och vi knallar runt vid Edsviken, har haft idéer om att skriva en låt...något bluesigare i still med "wallking the dog" :lol:. Nåja, det är fult att härmas, så den kommer inte imorgon precis...smakfullt gitarrsolo förresten.
/Roffe H
Marsall:
Bra grundstomme o bra sångmelodi o rytm i den samma..Slipar du till guraljud o nöter sången lite till så är du riktigt fint i hamn... o en tipsis som jag skulle gjort vore att leka lite till med sången under solot ..Typ pratat med hunden lite sötaktigt rimmigt några takter o sen hållt ut lite på sistasångfrasen o gått upp på riden sen o låtit solot fått avsluta lite smashigare..
Bra låt är det o kan bli riktigt också..faktiskt lite radiovarning då :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida