Forum > Färdiga produktioner

Asti - Cruinthe will be watching over me (klar!)

<< < (3/5) > >>

Asti:
zorrow - Bra att du tar upp det här med basen. Jag har tänkt samma sak och nu fick jag det bekräftat!
             Ska pröva att sänka sången något, framför allt i början där kompet är nedtonat.
HasseFX - James Taylor gillade jag mycket när han kom fram i början av 70-talet med låtar som
                t.ex You´ve got a friend (tillsammans med Carol King, som f.ö. gjort låten) och Sweet baby James.
                Gillade att spela hans låtar. Första gången däremot jag blir liknad vid en sopransaxofon!  :D
                Ska som sagt sänka sången i den lugnare delen av låten!
Eddi - OK, du tycker inte sången är för stark!? Nu blir jag villrådig... :wacko:

Tack för era kommentarer och tips och jättekul att ni gillar låten! Tycker själv att sången i refrängen blev rätt lyckad.
Ska åtgärda snarast och sedan kan den nog arkiveras.
/Asti t.f. Sopransaxofon

Marsall:
Finfin sång rakt igenom o ackeplockguran e mums.o låt likaså ..1 myrben på sång ner på vers o ett halvt på reffen så får du fram kompet bättre ..Går det att mejsla fram basen lite tydligare så vore det ju inte fel ..nu lite murrig ..volym på den e bra men lite dov

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 24.02.2015, 11:00:07 ---Finfin sång rakt igenom o ackeplockguran e mums.o låt likaså ..1 myrben på sång ner på vers o ett halvt på reffen så får du fram kompet bättre ..Går det att mejsla fram basen lite tydligare så vore det ju inte fel ..nu lite murrig ..volym på den e bra men lite dov

--- Slut citat ---
Har nu sänkt sången en aning i vers och refräng, men inte i sticket.
Samt spelat om basen, som jag hoppas låter lite fylligare nu.
Tack för kommentar och roligt att du gillar låten!
/Asti

zorrow:
Basen är härligt djup. Lite ojämn i volym i mina öron. hur mycket kompression har du? I mitt tycke kunde den vara lite jämnare volymmässigt. Men det kanske är en smaksak... Allt annat sitter som en smäck!

tigersoul:
Tyckte först inte vocals låg för högt, men kände lite längre in i låten att den kanske gjorde det, fast ändå inte för jag vill höra precis så här tydligt vad du sjunger om. En liten envelope kanske?

I övrigt underbar låt, bland det bättre jag lyssnat från dig  :o :wub:
Du har en skön mjuk bomullstunga här med en uppriktighet i rösten som gillas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion