Forum > Färdiga produktioner

Asti - Cruinthe will be watching over me (klar!)

<< < (4/5) > >>

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 24.02.2015, 21:02:41 ---Basen är härligt djup. Lite ojämn i volym i mina öron. hur mycket kompression har du? I mitt tycke kunde den vara lite jämnare volymmässigt. Men det kanske är en smaksak... Allt annat sitter som en smäck!

--- Slut citat ---
Jag spelade om basen med ett annat preset och editerade sedan ljudfilen för att få en jämn volym,
men jag tror att på vissa ställen uppstår en resonans/samklang med de akustiska gitarrernas bastoner
som sticker ut och känns för starka... Ska se om jag kan fixa till det på något sätt.
Jag använder ingen kompression på basen. Tack för återkommande feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 24.02.2015, 21:45:11 ---Tyckte först inte vocals låg för högt, men kände lite längre in i låten att den kanske gjorde det, fast ändå inte för jag vill höra precis så här tydligt vad du sjunger om. En liten envelope kanske?

I övrigt underbar låt, bland det bättre jag lyssnat från dig  :o :wub:
Du har en skön mjuk bomullstunga här med en uppriktighet i rösten som gillas!

--- Slut citat ---
Jag sänkte sångvolymen strax innan du lyssnade efter tips från andra, men nu hoppas jag den är OK.  :)
Jättekul att du gillar låten! Tack för kommentar!
/Asti

Asti:
Har försökt jämna till elbasen och får anse låten klar härmed!
/Asti

zorrow:
Yes!!!! Underbar bas!!! Snyggt som sjutton :D Klarfacket!

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 27.02.2015, 00:29:32 ---Yes!!!! Underbar bas!!! Snyggt som sjutton :D Klarfacket!

--- Slut citat ---
Tack för det!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion