Forum > Färdiga produktioner

Asti - Cruinthe will be watching over me (klar!)

(1/5) > >>

Asti:
Edit 2015-02-27: Efter klartecken från zorrow vad gäller elbasen så lägger jag upp denna under Färdiga.
Edit 2015-02-26: Nu har jag gjort ett försök att jämna till basen. Tror den får anses klar så här.
Edit 2015-02-24: Har sänkt sångvolymen något förutom i sticket.
                          Lagt ny elbas, som förhoppningsvis har lite mer botten och fyllighet.
                          Kan jag anse den här klar nu?
Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på framför allt mixen, eftersom det inte blev så många sådana kommentarer i festivalen.
Är t.ex fundersam på om basen är för anonym, arret för simpelt, nivåer på sången/körer etc....

Titel: Cruinthe will be watching over you
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:54
År: 2015

Bribedant:

--- Citat från: Asti skrivet 21.02.2015, 18:52:48 ---Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på framför allt mixen, eftersom det inte blev så många sådana kommentarer i festivalen.
Är t.ex fundersam på om basen är för anonym, arret för simpelt, nivåer på sången/körer etc....

Titel: Cruinthe will be watching over you
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:54
År: 2015

--- Slut citat ---
Den är så snygg den här men ok mina synpunkter:
Känns som sången faktiskt ligger för högt i volym men det kan vara en eq grej. Sången verkar ha rätt mycket mellanregister. Ett smalt band gissar jag men det tränger sig på.
Akke gitarrer+sång: Har du något slags brickwall filter som spärrar allt över 16khz eller är det mp3 konverteringen? Så branta filter kan stöka till det i totala ljudbilden.

Basen känns helt rätt. Stärkarbrus hörs. Hemtrevligt men... brus  :D

spacetrucker:
Fin låt, fick nog poäng av mig i festivalen B).
Nu när Bribedant säger det så, ja, sången har nog kanske lite hög volym. Och virveln, den blir jag nog inte riktigt vän med, kan inte säga vad det beror på eller tycka att du borde ändra den si eller så. Där var hela orkestern tar i, efter 143, stör den inte mig, bara i de lugnare delarna. Och tom-trummorna brukar jag panorera lite närmare mitten... men det är jag det ;)

Skön låt i alla fall och texten gillar jag

//Space

Harmonica mike:
Ja sången ligger lite högt i volym,håller med mutademyran och Krister där.

Annars gott asti sväng som jag gillar.

Mike

Asti:
Bribedant - Jag har skurit sången på samma sätt som jag brukar - några dB runt 100-150 Hz,
                 men den kanske är för stark, som du är inne på...
                 Nej, jag använder inget "brickwall" filter. Kanske mp3-konverteringen ställer till det..?
                 Så du tycker basen är OK! Bruset är nog datorfläkten du hör, den väsnas otroligt!  :D
spacetrucker - OK, du håller med Bribedant vad gäller sångvolymen. Virvelslagen kanske jag ska
                     dämpa något då förutom i sticket...Kul att du gillar låt inkl text!
Harmonica mike - Även du tycker jag sjunger för högt!  :)
                          Kul att "Asti-svänget" gillas!

Tack för era kommentarer! Ska åtgärda sångvolymen och se vad jag kan göra åt virveln!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion