Forum > Demolåtar
Marsall - ögonblick (Klar)
zorrow:
Sången låter bra i ljudnivå nu. Skulle vilja ha fram kompguran lite till. Det skulle göra låten ännu råare. Den plingande gitarren sticker till lite i öronen och kan sänkas/kompomeras en del.
Marsall:
Tack zorrow för återkoppling det uppskattas :D
höjde reffekompet ett myrben o sänkte den andre ett halvt på diskanten.. :)
Lyssnade faktiskt på låten i bilen på väg till biltema :D Så jag höjde basen ett halvt myrben :P
Edit: Glömde att lägga in den nyare versionen igår Får skylla på Mellostress eller Bipen" :lol: Men nu är den bytt i översta iaf ! :D
zorrow:
Det blev bättre! Tycker fortfarande att volymen mellan pling-guran på refrängen och den distade på refrängen är lite för stor. Men det sticker inte i öronen längre och är väl en smaksak. Det låter Ebba nu! Den distade refrängguran har lite för mycket effekter och blir lite luddig. Jag tror att det blir råare sound om den fick vara mindre reverbig och kanske få en liten skjuts på mid/high. Påt igen!
PS Melodifestivalen har en bedövande effekt på mitt intellekt också :wacko: DS
Marsall:
Tack ånyo Zorrow för förbättringsförslag o pushande. :D
Har nu försökt mejslat reffeguran efter förmåga o sänkte den andra nåt myrben till ..fixar nog inte bättre nu tror jag :( :)..?
Tack som attan för den goda hjälpen Rock on" :wub:
zorrow:
--- Citat från: Marsall skrivet 01.03.2015, 13:54:44 ---Tack ånyo Zorrow för förbättringsförslag o pushande. :D
Har nu försökt mejslat reffeguran efter förmåga o sänkte den andra nåt myrben till ..fixar nog inte bättre nu tror jag :( :)..?
Tack som attan för den goda hjälpen Rock on" :wub:
--- Slut citat ---
Det blev ju riktigt bra! Inga stickande gitarrer och en ökad råhet och dynamik i mixen. Ge virveln liite mer volym. Den är lite anonym/platt i förhållande till kaggen. Sen är det färdigfacket i mina öron. Bra, skitig och rå punk!!! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida