Forum > Demolåtar
Marsall - ögonblick (Klar)
zorrow:
Japp! Guran efter textraden "ta vara på dom ögonblick" sitter. Nu återstår fetguran efter texten "det går ju så lätt i kras" som kan höjas till samma volym och "stereobreddas". Klipp också bruset i början. Rock on!
mahan:
Tjou M!
Bra låt o snyggt lirat och jag vet att du jobbat o gnavat med fetare guror o mera tryck o det ena o det tredje. Nån pratade redan om stereobilden och min lyssning störs åxå av den mycket smala ljudbilden. Allt e nu packat o koncentrerat i centrum som gör att lyssningen låter nästan mono. Lite som om du har ett bra hemstereo system och så placerar du alla högtalare bredvid varann rakt framför dig och då låter det ju fel.
Panorering är det som gäller eller så att hela ljudbilden kommer i användning och ger djup och t.om mer tryck i mixen.
Eller kanske denna ljudbild hör till arret och ska låta just så här... då har jag sågat på helt fel saker! :D
h. johan
Marsall:
--- Citat från: zorrow skrivet 07.03.2015, 21:13:29 ---Japp! Guran efter textraden "ta vara på dom ögonblick" sitter. Nu återstår fetguran efter texten "det går ju så lätt i kras" som kan höjas till samma volym och "stereobreddas". Klipp också bruset i början. Rock on!
--- Slut citat ---
Tack zorrow ånyo för din goda hjälp o öron Nu är bryggan stereobreddat ...... :D .. Lite förstärkar brus endast kvar ..får bli livekänslan över det hela :D
--- Citat från: mahan skrivet 09.03.2015, 00:18:03 ---Tjou M!
Bra låt o snyggt lirat och jag vet att du jobbat o gnavat med fetare guror o mera tryck o det ena o det tredje. Nån pratade redan om stereobilden och min lyssning störs åxå av den mycket smala ljudbilden. Allt e nu packat o koncentrerat i centrum som gör att lyssningen låter nästan mono. Lite som om du har ett bra hemstereo system och så placerar du alla högtalare bredvid varann rakt framför dig och då låter det ju fel.
Panorering är det som gäller eller så att hela ljudbilden kommer i användning och ger djup och t.om mer tryck i mixen.
Eller kanske denna ljudbild hör till arret och ska låta just så här... då har jag sågat på helt fel saker! :D
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Mahan för snyggt lirat :D jo försökt o stereobräddat reffebrygg o reffeguror endast ..dom gurorna ligger i vardera hörn ..Ja man är ju ingen proffsmixare precis :lol: försökt spridit ut det jämnt allting det övriga som gruset till infarten till entreen..Men jag kan nog säkert dragit nån spak lite off också :wacko: MEN Är nu så nöjd jag kan bli med egen förmåga så .. så Tack Allesammans o rock on" B)
Roffe H:
Låten blev kanon, tycker också att det skulle gå att bredda ljudbilden. :)
Roffe H
bjurte:
Jaha! Denna höll man visst på att missa.. :o
Men tur att man gräver lite ibland, sköna guror och finurligt gjort i sann Marsall anda.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida