Forum > Demolåtar

Emu + Julianna: Frozen v03

<< < (9/11) > >>

HasseFX:
...kan tänka lite högt kring arret när du ändå råddar där:

- Det händer intressanta och läckra saker i "bakgrunden"
- Många spännande och bra insatser från Julianna med sången
- "De två" hänger inte ihop när jag lyssnar - för fragmentariskt.

Förslag:
- utgå från det Julianna gjort
- analysera det hon "berättar" och uttrycker -typ som olika satser/kapitel
- arra "bakgrunden" efter satserna - stämning/intensitet/(och inte minst) timing
- sätt ihop - jag tror att fragmenten blir till helhet genom analysen

Återigen - det behövs inget nytt - det finns så mycket bra att plocka i. Kanske t.o.m. tänka "reducering"

...i händelse av obegriplighet hänvisar jag till 1) i min förra post  :rolleyes:

Marruschkka:
Snyggt såklart!

Bättre ljudbild från dig.

Jättesnyggt, totalt sett.

Min en enda anmärkning är Juliannas vibrato vid 4:15 till 5:00, lite för extra darrigt men annars är det så vackert  så :wub:

/Marre

tigersoul:
Ja lite mycket krisp kanske :P kommer banne mig inte på gruppnamnet f.n.  :huh:

Freddy:
Lyssnar på planet i hörlurar och då upplever jag att alla s-ljud skär igenom och blir lite obehagliga. Deesser behövs nog eller manuellt sänka alla s-ljud med 20dB typ.

Har lite svårt för supersyntiga ljud mot piano som i introt med, kan ha och göra med att vi nog har lite olika preferenser.

Största behållningen för mig är breaket faktiskt, bra sång där och stiligt pianospel.

Svårt att uppfatta texten tycker jag överlag, speciellt på ditt distade prat. Lägga det högre kanske räcker?

Funkar det med lyriken så tycker jag det skulle vara tuffare om julianna även drog pratet, men det kanske ska vara ett svar till sången?

Snyggt jobbat!

Eddi:
Gillar som sagt hela upplägget och låten samt sjunget som sådant men om man lyssnar lite kritiskt så saknas ju botten totalt - det ligger en bas ibland och mufflar runt 200 men det är allt. - hela låten saknar en dimension - basen för fasen var är den....?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion