Forum > Demolåtar

Emu + Julianna: Frozen v03

<< < (11/11)

Plinka:
Långt ner bland halvfärdiga hittade jag denna, som jag så gärna ville hör igen och se vad som hänt :)
Nu är du nästan framme tycker jag! Men tänkte på följande vad gäller mixen:
Julianna ligger lite för högt i volym i början, och får för mig att det skulle vara möjligt att få henne lite renare i soundet?
Överlag känns det som att en limiter ligger och få jobba ganska hårt, vilket gör ljudbilden lite grötig när det är stort arr, däremot känns det naturligvis luftigare och fungerar bättre vid ca 4.25 där arret är mindre. Det partiet är för övrigt sååå läckert! Vilken sång av J!
Undras om det går att dra ner mastern en anings och den vägen få renare ljudbild?
Otroligt snyggt annars!

bjurte:
Verkligen en häftig musikalisk resa, många små läckerbitar. :wub:
Synd bara att den var så ubervass...

Emulator:

--- Citat från: Plinka skrivet 25.03.2015, 13:01:55 ---Långt ner bland halvfärdiga hittade jag denna, som jag så gärna ville hör igen och se vad som hänt :)
Nu är du nästan framme tycker jag! Men tänkte på följande vad gäller mixen:
Julianna ligger lite för högt i volym i början, och får för mig att det skulle vara möjligt att få henne lite renare i soundet?
Överlag känns det som att en limiter ligger och få jobba ganska hårt, vilket gör ljudbilden lite grötig när det är stort arr, däremot känns det naturligvis luftigare och fungerar bättre vid ca 4.25 där arret är mindre. Det partiet är för övrigt sååå läckert! Vilken sång av J!
Undras om det går att dra ner mastern en anings och den vägen få renare ljudbild?
Otroligt snyggt annars!

--- Slut citat ---

Hej Plinka!

Tack för lyssning och bra synpunkter. Jag har helt enkelt givit upp för ett tag med denna. Den låter rätt "upplöst" i studion, men så fort det är ett odämpat rum blir det pannkaka. Mixade lite till igårkväll, och gjorde precis som du sa, men det krävs nog lite mer mejslande för att hugga bort onödiga frekvenser på alla spår, -och det är ju några stycken.
Kul att du gillart iaf, jag ber att få återkomma =)

--- Citat från: bjurte skrivet 26.03.2015, 19:09:49 ---Verkligen en häftig musikalisk resa, många små läckerbitar. :wub:
Synd bara att den var så ubervass...

--- Slut citat ---

thnks! ska runda av alltihop med sandpapper när jag ändå håller på :)

uhh....sugen på att lyssna på allas låtar här, men vart tar tiden vägen? :unsure:

Boscorelli:
Otroligt vacker låt!

Dividend:
Bra låt det här. Upplever det inte som överdrivet vasst. Var är stråkkvartetten förresten? :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion