Forum > Demolåtar
Emu + Julianna: Frozen v03
Emulator:
--- Citat från: HasseFX skrivet 25.02.2015, 19:07:52 ---...kan tänka lite högt kring arret när du ändå råddar där:
- Det händer intressanta och läckra saker i "bakgrunden"
- Många spännande och bra insatser från Julianna med sången
- "De två" hänger inte ihop när jag lyssnar - för fragmentariskt.
Förslag:
- utgå från det Julianna gjort
- analysera det hon "berättar" och uttrycker -typ som olika satser/kapitel
- arra "bakgrunden" efter satserna - stämning/intensitet/(och inte minst) timing
- sätt ihop - jag tror att fragmenten blir till helhet genom analysen
Återigen - det behövs inget nytt - det finns så mycket bra att plocka i. Kanske t.o.m. tänka "reducering"
...i händelse av obegriplighet hänvisar jag till 1) i min förra post :rolleyes:
--- Slut citat ---
tack för ytterligare input. Det fanns en text som passade mer till detta arret, sedan utvecklade J lite till, och då blev det lite som du säger. Hennes dynamik skulle nog följas bättre av musiken. ska kika på det!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 25.02.2015, 21:13:11 ---Snyggt såklart!
Bättre ljudbild från dig.
Jättesnyggt, totalt sett.
Min en enda anmärkning är Juliannas vibrato vid 4:15 till 5:00, lite för extra darrigt men annars är det så vackert så :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
tack! :D
--- Citat från: tigersoul skrivet 25.02.2015, 23:26:34 ---Ja lite mycket krisp kanske :P kommer banne mig inte på gruppnamnet f.n. :huh:
--- Slut citat ---
det dyker väl upp på en flygplanstoalett eller i köket hos nån släkting...kom ihåg att posta det då bara :D
--- Citat från: Freddy skrivet 27.02.2015, 12:40:36 ---Lyssnar på planet i hörlurar och då upplever jag att alla s-ljud skär igenom och blir lite obehagliga. Deesser behövs nog eller manuellt sänka alla s-ljud med 20dB typ.
Har lite svårt för supersyntiga ljud mot piano som i introt med, kan ha och göra med att vi nog har lite olika preferenser.
Största behållningen för mig är breaket faktiskt, bra sång där och stiligt pianospel.
Svårt att uppfatta texten tycker jag överlag, speciellt på ditt distade prat. Lägga det högre kanske räcker?
Funkar det med lyriken så tycker jag det skulle vara tuffare om julianna även drog pratet, men det kanske ska vara ett svar till sången?
Snyggt jobbat!
--- Slut citat ---
tack för input freddan! Skall se över det du säger, håller på att peta i sångfilerna just nu, och kanske skulle Juli köra pratet med. Kan funka!
Och preferensgrejorna....ja, jag gillar synth ihop med pianot :D
--- Citat från: Eddi skrivet 27.02.2015, 23:33:45 ---Gillar som sagt hela upplägget och låten samt sjunget som sådant men om man lyssnar lite kritiskt så saknas ju botten totalt - det ligger en bas ibland och mufflar runt 200 men det är allt. - hela låten saknar en dimension - basen för fasen var är den....?
--- Slut citat ---
Skall se över. mina studiomonitorer är lite för bra i låga frekvenser att jag behöver skära lite mer än jag tycker är skäligt på det andra skal lyssna på...kan nog ha hänt nåt översättningsssstrul!
Tack för ytterligare input, och jag ber att få återkomma!
/T
palm:
Hej hej
Då har du ritat vidare på ditt skissblock...och nu börjar jag ana dina former. Detta är spännande (lyssnar mest på 3 min låtar :-)) men denna hängde jag kvar i. Men som någon sa innan kanske är det så att less is more - det är kanske om gör att det känns otydligt med vissa penseldrag.
Kul att du fångat upp vinnarebidragsintentioner från Mello förra veckan - din jojk vid 1,45 gillas :-)
Jobba vidare detta är bra!
Med vänlig hälsning,
Göran
Emulator:
Ja, jag får kika vidare. Jojken föddes nog innan, och den är som sagt stulen från kari bremnes,inget annat :lol:
Tack för återkoppling igen!
McGreen:
Hej hej!
Long Time no see.....
Lyssnat igenom några alster här på KR och fastnade för den här....
Tycker att det låter jättebra och klarar nästan av att lyssna igenom hela trots längden.
Emulator:
Tjäna! Kul att se dig här igen, och kul att du gillart såpass att du nästan orkade lyssna på hela :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida