Forum > Demolåtar

Emu + Julianna: Frozen v03

<< < (8/11) > >>

spacetrucker:
Fortfarande helt såld  :wub:
"Prat-partiet" låter bra nu.
Hihaten kunde kanske eq:as lite, den är nog rätt vass... bara för att hitta nåt att säga liksom  :D

Me like

// Space

Emulator:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.02.2015, 10:56:36 ---Många fina och tunga passager. Gillar helheten.

--- Slut citat ---

Tack  MaxB! Kul att du uppskattar!

--- Citat från: Asti skrivet 22.02.2015, 11:22:08 ---Låter jättefint! Nu fyller basen på bättre och ger en tyngre, fylligare botten!
Juliannas inandningar är lite starka i början och s-ljuden sticker ut alldeles i inledningen av sången.
Mycket bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Kul att du gillar! Håller på och klipper i sångspår as we speak. blir en uppdatering :) tack för tyck!

--- Citat från: stajo skrivet 22.02.2015, 14:01:29 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 22.02.2015, 02:21:04 ---

--- Citat från: stajo skrivet 21.02.2015, 19:07:32 ---skön ljudbild som jag gillar, julians röst passar bra in. Lite ljudbildsmässigt inspirerat av ledmotivet i banshee? (ej melodimässigt..)

--- Slut citat ---

Stajo! Long time no see! Vad gör lord of the string nuförtiden??

Har nog inte hört Ledmotivet till BAnshee....ska lyssna.

kul att du gillart!

--- Slut citat ---

essen är bättre, gillar hur du vrider och vänder på musiken. Det är något ställe vid 307 när julians röst breddas och sedan kommer tillbaka, klippet blir lite konstigt där...
banshee introt är bättre än serien, ett av de bästa intron jag hört...
jo jag har precis gjort investeringar i ny programvara och dator så jag hoppas att det skall inspirera mig till storverk ;)

/S

--- Slut citat ---

Hoppas vi får höra nåt storverk snart då!

Kikar över essen och klippen, tack för lyssning och tyck!

--- Citat från: Gurano skrivet 24.02.2015, 01:23:52 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 22.02.2015, 02:21:04 ---tack för tyckande. Alla kan ju inte gilla allt :D Ligger hon mer i höger nu med? BORDE vara fixat :)

har skurit diskant å grejat på sång, så den bör vara mer hanterlig nu.

--- Slut citat ---
Nu ligger sången mer i mitten - det är bra tycker jag. Men sången är i ett initialt skede för vass för mig (den är även vass på några ställen längre in i låten). Gör nästan lite ont i öronen när jag har lite volym. Kanske beror det på mina hörlurar men i jämförelse med all annan musik som jag lyssnar på med samma lurar så är detta mycket vasst.

Annars är det en bra låt.

/Gurano

--- Slut citat ---

Tack! will look into det där vassa som sagt!

--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.02.2015, 08:11:47 ---Fortfarande helt såld  :wub:
"Prat-partiet" låter bra nu.
Hihaten kunde kanske eq:as lite, den är nog rätt vass... bara för att hitta nåt att säga liksom  :D

Me like

// Space

--- Slut citat ---

Blir glad av att läsa sånt där! Tack =)

Kollar på hihats då! tjing!

tigersoul:
Hör ingen av vassheten som nämnts så jag antar att du ordnat den redan! Möjligen finns det lite i en del cymballjud, fast å andra sidan låter det krispigt, kanske lite för krispigt med den lågmälda guran i bakgrunden? Äh det är bra som det är ;)

Låten påminner mig starkt om en annan grupp, men inte om en specifik låt. Gillar skarpt! Låter nästan färdigt!

HasseFX:
1) Jag är rätt dum i huvudet!
2) Ser att jag inte kommenterat denna!
3) Ergo: se 1)

Wow detta gillar jag - som herr W ovan kommenterar jag mest intensivt det jag känner engagemang för!!  ;)

Gillar idén, soundet du vill ha fram, vändningarna, det malande TrippandeHoppandet, Julianna, potentialen...  :wub:

Det jag inte gillar:
- Mixen i "gamla" delen, låter som tredje generationens kassettkopia - distar och pumpar :( Sista delen låter bättre...

- Gillar långa låtar (progressive ftw  :rolleyes:) och denna är inte så farligt lång, men av någon anledning känns den väldigt lång... Kan inte riktigt sätta  fingret på det  :unsure: Jag gillar som sagt malandet och det modala. Det händer hela tiden saker i arret och det gasar/bromsar. Fantastisk och varierad sång... Tror det har att göra med att jag inte hittar en röd tråd - saker händer utan att jag fångas av sammanhanget... jag tappar bort både mig och intresset. Som Gentle Giant och Zappa, fast på det dåliga sättet.

...men, som sagt, se 1) ovan  :lol:

Emulator:

--- Citat från: tigersoul skrivet 24.02.2015, 21:48:00 ---Hör ingen av vassheten som nämnts så jag antar att du ordnat den redan! Möjligen finns det lite i en del cymballjud, fast å andra sidan låter det krispigt, kanske lite för krispigt med den lågmälda guran i bakgrunden? Äh det är bra som det är ;)

Låten påminner mig starkt om en annan grupp, men inte om en specifik låt. Gillar skarpt! Låter nästan färdigt!

--- Slut citat ---

Ja, aningens för krispigt va? =) samtidigt är det ju is.. :D

Vilken grupp tänker du på?

Kul att du gillart!

=)

--- Citat från: HasseFX skrivet 24.02.2015, 22:43:30 ---1) Jag är rätt dum i huvudet!
2) Ser att jag inte kommenterat denna!
3) Ergo: se 1)

Wow detta gillar jag - som herr W ovan kommenterar jag mest intensivt det jag känner engagemang för!!  ;)

Gillar idén, soundet du vill ha fram, vändningarna, det malande TrippandeHoppandet, Julianna, potentialen...  :wub:

Det jag inte gillar:
- Mixen i "gamla" delen, låter som tredje generationens kassettkopia - distar och pumpar :( Sista delen låter bättre...

- Gillar långa låtar (progressive ftw  :rolleyes:) och denna är inte så farligt lång, men av någon anledning känns den väldigt lång... Kan inte riktigt sätta  fingret på det  :unsure: Jag gillar som sagt malandet och det modala. Det händer hela tiden saker i arret och det gasar/bromsar. Fantastisk och varierad sång... Tror det har att göra med att jag inte hittar en röd tråd - saker händer utan att jag fångas av sammanhanget... jag tappar bort både mig och intresset. Som Gentle Giant och Zappa, fast på det dåliga sättet.

...men, som sagt, se 1) ovan  :lol:

--- Slut citat ---

1) jag är fantastiskt korkad
2) har lit ekluven inställning till låten själv. under tiden jag lyssnar på varje vers å så så tycker jag den funkar...men efter så känns det som det borde varit ngt mer...men jag vet inte vad. inte farligt lång nej, men å andra sidan inte 3 min till ESC =)
3) Kul att du gillar den bitvis :)
4) Tack för kommentar, lyssning och tyck!
5) håller på och roddar lite med arret, framförallt 3e generationens kassetkopieproblemet, men se pkt 1 :lol:

=)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion