Forum > Färdiga produktioner
The VG Song - demolåt jag gjort med en Roland VG-99
HasseFX:
--- Citat från: palm skrivet 03.02.2015, 19:49:15 ---Hej hej...
Jag som trodde du spelade keyboard :-) men du är ju rätt halvhyfsad på gitarr oxå i så fall :-) (detta är riktigt bra utfört)
Riktigt go inledning - tänker då ljudmässigt. Kul med den tunga delen oxå. Snyggt solo på delen efter kantslagen.... Härlig känsla. Den delen gillade jag bäst :-)
Riktigt snygga ljud i den grunkan du har skaffat. Men man måste ju kunna hantera gitarren oxå. De kan du.
Med vänlig hälsning,
Göran
--- Slut citat ---
Tack!! :rolleyes: Nej keyboard fuskar jag på - gitarr är "mitt" instrument! Kul att du gillar, även om solona blev lite väl mycket oinspiererat noodlande :unsure: Det är som sagt en kapabel box - kanske bäst live. I studion går det mesta att göra bättre med andra verktyg...
Mein:
Riktigt skoj grejor under huven på den där. :) Som vanligt så är väl de flesta presets inte alls representativa för vad burken egentligen presterar men detta var snyggt saxat. Som sagt, prylar är underskattat! :lol:
Låten som sådan andas Porcupine Tree rakt igenom fram till slutet som är ett klassiskt "Huvudpersonen i filmen försvinner bort i fjärran körandes en öppen bil på en skitlång väg nånstans i Nevadaöknen och fick alla pengarna med sig för nu börjar eftertexten"-tema.
Good shit!
/Mein
HasseFX:
--- Citat från: Mein skrivet 04.02.2015, 16:29:44 ---Riktigt skoj grejor under huven på den där. :) Som vanligt så är väl de flesta presets inte alls representativa för vad burken egentligen presterar men detta var snyggt saxat. Som sagt, prylar är underskattat! :lol:
Låten som sådan andas Porcupine Tree rakt igenom fram till slutet som är ett klassiskt "Huvudpersonen i filmen försvinner bort i fjärran körandes en öppen bil på en skitlång väg nånstans i Nevadaöknen och fick alla pengarna med sig för nu börjar eftertexten"-tema.
Good shit!
/Mein
--- Slut citat ---
Tack! :) Behövde skruva endel på preseten för att passa i mixen (eftersom det inte är några externa effekter) och jag hittade en hel del bra ljud på nätet! Nu har jag fingrarna mest på P12an - VGn får stå medan jag funderar om jag ska flytta GK3 till nya Variaxen...
Marsall:
riktigt snyggt lirat tycker jag som en lördagsgottpåse..Skrivande blir det väl fredagspåse då :).. mein nämner P-trädet ..dom e ju svinbra dom med ..o den trummisen går inte av för hackor.. o när jag är inne på trummis så skulle det sitta fint i detta stycke med mer bett på dom ..mer rymd/ reverb? ..O varför inte dra in en eller sångmeningar i låten.. bara pang på på nåt ställe ..bli wild a C liksom ..ingen sång vers reffe nej nej inte de ... :) Det var bara lite som flög på under den sköna lyssen
mahan:
Tjou Hasse!
Visst har du hittat en bra box, men det e ju inte boxen som lirar utan nog e det ju nog du som kan detdär med guror!
Kanske lite mycket som händer i ljudbilden men inte så att det grötar sig, förstår ju att det är svårt att hålla tillbaka när man har en ny pryl :D
Nån annan nämnde redan trummorna och jag tycker åxå att dom borde få ett större ytrymme att jobba i eftersom resten av liret formligen seglar omkring i rymden med stora reverb o delays, så "släpp trummorna fri"! :)
Bra jobbat och bara väntar på mera...
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida