Forum > Färdiga produktioner

The VG Song - demolåt jag gjort med en Roland VG-99

<< < (4/5) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Marsall skrivet 06.02.2015, 13:56:11 ---riktigt snyggt lirat tycker jag som en lördagsgottpåse..Skrivande blir det väl fredagspåse då  :).. mein nämner P-trädet ..dom e ju svinbra dom med ..o den trummisen går inte av för hackor.. o när jag är inne på trummis så skulle det sitta fint i detta stycke med mer bett på dom ..mer rymd/ reverb? ..O varför inte dra in en eller sångmeningar i låten.. bara pang på på nåt ställe ..bli wild a C liksom ..ingen sång vers reffe nej nej inte de ...  :) Det var bara lite som flög på under den sköna lyssen

--- Slut citat ---

Tack Marsall :) Ja trummorna kan nog vara lite undertryckta  :unsure:  Jag testar även lite olika stuk på trummorna för att hitta den uppsättning och "bearbetning" som känns bra för mig. Sång lär det inte bli på denna - som sagt tidigare, en ren demo för VG99an och samtidigt lite välbehövlig stilövning för mitt producerande!

--- Citat från: mahan skrivet 07.02.2015, 15:49:45 ---Tjou Hasse!
Visst har du hittat en bra box, men det e ju inte boxen som lirar utan nog e det ju nog du som kan detdär med guror!
Kanske lite mycket som händer i ljudbilden men inte så att det grötar sig, förstår ju att det är svårt att hålla tillbaka när man har en ny pryl :D
Nån annan nämnde redan trummorna och jag tycker åxå att dom borde få ett större ytrymme att jobba i eftersom resten av liret formligen seglar omkring i rymden med stora reverb o delays, så "släpp trummorna fri"! :)
Bra jobbat och bara väntar på mera...

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack Johan  :rolleyes:  Njajoe det är ju inte boxen som lirar - enklare med en synt, då är det ju bara att trycka på en knapp  :ph34r: :P  Ja det vart några lager-på-lager, som sig bör på vintern! Får jobba på det där med att vila på lagrarna eller om det var att suga på karamellerna... :unsure:  Trummor - se ovan!

Altsax:
Neeeeeej, är den redan slut?!?!

Har du en längre varian? Jag vill fortsätta lyssna!

:)
/Josef

HasseFX:

--- Citat från: Altsax skrivet 08.02.2015, 08:47:14 ---Neeeeeej, är den redan slut?!?!

Har du en längre varian? Jag vill fortsätta lyssna!

:)
/Josef

--- Slut citat ---

...tyvärr...  :(   Men det kommer mer hoppas jag  ^_^

Wernborg:
Coolt att man kan få det så autentiskt fastän det är spelat på gitarr. Även om det för mig låter omständigt, men kanske öppnar det nya vägar. Fräckt hur som helst.

Stökigt och lite mer av allt annars.  :D

Superskönt tema/stämning där vid 1.40. Det måste du göra nåt av.

Kul med nya prylar.

Asti:
Riktigt läckra ljud och även läckert lirat!
Vad betingar en sån burk..?
/Asti t.f. Snål Smålänning

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion