Forum > Färdiga produktioner
The VG Song - demolåt jag gjort med en Roland VG-99
MaxB:
Som gitarrist kan man alltid beatboxa och köra loop-pedal... :P
HasseFX:
--- Citat från: zzeb skrivet 31.01.2015, 22:16:41 ---En väldigt bra komposition med fina harmonier och gitarrljud. Brukar ha svårt för viss proggresiv rock och tror det beror på alla dess taktartsbyten och knepiga (omotiverade)vändningar. Men jag lyssnar igenom hela denna utan att scrolla och behåller en skön känsla rakt igenom. Bra jobbat.
Och eftersom jag tydligen är en av dom dödliga så säger väl jag att Roland VG-99 är fränt:)
--- Slut citat ---
kul att den gick hem - den innehåller faktiskt ett par rätt snälla taktartsbyten :ph34r: men det är annars ingen förutsättning för prog - snarare en krydda :)
--- Citat från: Gurano skrivet 31.01.2015, 23:13:13 ---Tja någon slags metalprogg då kanske - men det låter bra om grejorna :D
/G
--- Slut citat ---
...jag jobbar fortfarande på "min" stil och är rätt nyfiken på lite tyngre grejjer. fFinna mycket spänning att hämta där...
--- Citat från: MaxB skrivet 01.02.2015, 15:33:43 ---Roligt att höra!
Så mycket grejer kommer alltså fram via gitarrsträngarna på en gitarr, det är lite mycket fantastiskt.
--- Slut citat ---
VG99an har en bra MIDI-omvandlare också men som sagt, alla ljuden i deenna demo emanerar från strängarna på något vis - vete fan hur det går till men det är säkert något elektroniskt... :rolleyes:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.02.2015, 16:17:52 ---Härliga harmonier och bra ljudbild. Jag ser framför mig en trummis och sex gitarrister på scenen typ. Nästa festivaltema en gitarr och en trummis :lol:
--- Slut citat ---
...inte helt feltänkt - ligger en 6-8 VG-gitarrer på varandra ständigt, precis som socialstyrelsen rekommenderar!!
Roffe H:
Fantastisk dosa, (box). Superbra ljud och bra lirat. Fantastiskt vilka prylar man hittar på... :)
/Roffe H
HasseFX:
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.02.2015, 22:05:28 ---Fantastisk dosa, (box). Superbra ljud och bra lirat. Fantastiskt vilka prylar man hittar på... :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack :) ...men inget nytt under solen - bara annorlunda... :rolleyes:
palm:
Hej hej...
Jag som trodde du spelade keyboard :-) men du är ju rätt halvhyfsad på gitarr oxå i så fall :-) (detta är riktigt bra utfört)
Riktigt go inledning - tänker då ljudmässigt. Kul med den tunga delen oxå. Snyggt solo på delen efter kantslagen.... Härlig känsla. Den delen gillade jag bäst :-)
Riktigt snygga ljud i den grunkan du har skaffat. Men man måste ju kunna hantera gitarren oxå. De kan du.
Med vänlig hälsning,
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida